اسرائیل ویزای مقام ارشد سازمان ملل در امور فلسطینیان را تمدید نخواهد کرد  

 نیویورک - ایرنا- سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد  که مقامات اسرائیلی به این اطلاع داده اند  که تل آویو ویزای خانم " لین هیستینگز" کانادایی الاصل و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای فلسطینیان را تمدید نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی گفت که رژیم اسرائیل تقاضا و تمدید ویزای یکی از مقام های ارشد این سازمان در امور بشردوستانه در غزه و مناطق اشغالی کرانه باختری را رد کرده است.

دوجاریک افزود که ما از سوی مقامات اسرائیلی مطلع شده‌ایم که ویزای خانم هیستینگز را پس از موعد مقرر در اواخر این ماه تمدید نمی‌کنند.

سخنگوی سازمان ملل متحد اضافه کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به خانم هیستینگز «اعتماد کامل» دارد.

دوجاریک تصریح کرد: «شما حملات علنی متعددی را علیه او (خانم هستینگز) در توئیتر (شبکه اجتماعی ایکس) مشاهده کرده‌اید که غیرقابل قبول است. حملات علیه کارکنان سازمان ملل ملل در نقاط مختلف جهان، جان آنها را به خطر می‌اندازد».

وزارت خارجه رژیم اسرائیل، خانم هیستینگز  هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای فلسطینیان را متهم کرده است که در حوادث ماه اکتبر «بیطرف» نبوده اما سازمان ملل این اتهام را قویا رد می کند.

خانم هیستینگز سه سال است که به عنوان معاون رئیس هماهنگی امور صلح خاورمیانه و اقدامات بشردوستانه در مناطق اشغالی فلسطین بوده است.

به گزارش ایرنا، گروههای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، وقفه در درگیری ها میان اسرائیل و حماس یا آتش بس موقت در غزه به پایان رسید زیرا که این مهلت که با میانجیگری قطر همراه با تبادل اسرا آغاز شده بود، تمدید نشد و پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه پس از هفت روز، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد.

اسرائیل برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.

بر اساس گزارش دبیرکل، سازمان ملل بیش از ۱۴ هزار فلسطینی از آغاز حملات اسرائیل در غزه کشته شده اند. ده‌ها هزار نیز زخمی شده‌اند و تعداد زیادی مفقود هستند  که بیش از دو سوم کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می دهند. همچنین به گفته مقامات اسرائیلی، در حملات حماس در ۷ اکتبر، بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از جمله ۳۳ کودک کشته و زخمی شدند. حدود ۲۵۰ نفر گروگان گرفته شده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha