میانگین پاسخگویی در میز خدمت بیمه سلامت همدان به ۱۲ دقیقه کاهش یافت+فیلم

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: ایجاد چهار تغییر در میز خدمت بیمه سلامت این استان در یک سال گذشته، میزان رضایتمندی مراجعان از عملکرد این مجموعه را افزایش داد و میانگین زمان ارایه خدمت به ارباب رجوع را در این بخش از ۴۸ دقیقه به ۱۲ دقیقه رساند.

فریبرز نیاستی روزیک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تغییرات در راستای بهبود فرایند و تسهیل خدمت صورت گرفت به گونه ای که میانگین دریافت خدمات مورد نیاز را از ۴۸ دقیقه به کمتر از ۱۲ دقیقه کاهش داد.

وی افزود: پیشتر بیماران خاص، سخت درمان وشیمی درمانی برای دریافت نسخه به داروخانه شبانه روزی پزشکی سپس برای تاییده دارو و اصالت سنجی به اداره کل بیمه سلامت مراجعه می کردند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: مراجعان برای پارک وسیله نقلیه در مقابل اداره کل و داروخانه به علت شلوغی تردد به مشکل برخورده همچنین در هر دو محل باید برای دریافت خدمت و بارگذاری مستندات و مدارک در سامانه باید مدت زمانی را سر صف انتظار می ایستادند.

نیاستی بیان کرد: یکی از نیروهای پزشک اداره کل بیمه سلامت در داخل داروخانه شبانه روزی علوم پزشکی مستقر شده که با این کار میزان مراجعات به این اداره کل ۳۰ درصد کاهش یافت در حالیکه روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر برای دریافت تاییده دارو به بیمه سلامت مراجعه می کردند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمت آسان شعار بیمه سلامت است،تاکید کرد: تغییر در فضای فیزیکی ، تعبیه صندلی های پیش بینی شده برای مراجعان ، افزایش نیروهای ثابت تایید دارو از ۲ به سه نفر، جابه جایی اتاق استقرار مسئول فنی و انتقال این مسئول به طبقه همکف به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و تردد مراجعان در بین طبقات برای یافتن این مسئول از دیگر اقدامات صورت گرفته برای خدمت رسانی بهتر به مراجعان است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند،افزود: بیمه ها در بخش دولتی از نظر میزان پوشش به اهداف پیش بینی شده دست یافتند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تاکید کرد: با این وجود شیرینی و حلاوت بیمه سلامت زمانی برای بیمه شده ملموس می شود که بخش دولتی خدمات متنوع، مطلوب و کارا ارائه دهد.

نیاستی یکی از علل مهم برخی نارضایتی شهروندان در حین دریافت خدمات درمانی را رویگردانی از بخش دولتی و مراجعه به بخش خصوصی برای طی فرآیند درمان دانست، چرا که هزینه ها در بخش خصوصی بالا است.

وی بیان کرد: تجهیزات و امکانات بخش دولتی باید به گونه ای باشد که بیمار برای دریافت خدمات پزشکی مجبور به مراجعه یا ارجاع به بخش خصوصی نشود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تاکید کرد: بنابراین با توجه به هزینه کرد سرازیر شدن میلیارد تومان سرمایه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بخش دولتی، باید مراجعان خدمات خدمات خوب، مطلوب، کارا و متنوع دریافت کنند.

نیاستی اظهار کرد: طبق قانون بیمه شدن نباید برای تهیه ملزومات به خارج از بخش دولتی برود بنابراین همه خدمات در بخش دولتی با پوشش بیمه پایه ارائه و همه نیازهای بیمار تامین شود.

وی ادامه داد: باید بیمار قانع شود که در صورت دریافت داروهای تولید داخل تا سقف ۹۵ درصد از تخفیف بهره مند می شود مگر اینکه پزشک به عنوان مسئول جان بیمار تنها تجویز اقلام، تجهیزات و داروهای خارجی را تایید کند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: باید به سیستم پزشکی به عنوان متولی طبابت اطمینان داد در صورت استفاده از تجهیزات و دارو تولید داخل ، این موضوع از نظر ریالی به نفع بیمار است.


ضرورت اطلاع رسانی از خدمات دولت در حوزه درمان و بیمه

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: بیمه مجموعه ای آرامش بخش و تکیه گاه مردم است اما با وجود پوشش بیمه ای مردم همچنان از هزینه های درمان گلایه مند هستند.

نیاستی، راهکار جلب رضایت مردم از خدمات بیمه را ارائه خدمات مناسب، مطلوب و متنوع دانست تا با وجود هزینه کرد منابع مردم و کشور برای بیمه، شاهد نارضایتی نباشیم.

وی ادامه داد: یکی از علل بروز نارضایتی، منعکس نکردن خدمات مجموعه دولت است برای نمونه هزینه یک قلم دارو با حمایت دولت از ۱۴ میلیون ریال به ۳۲۰ هزار ریال کاهش یافته ، اما این خدمت کم نظیر به خوبی اطلاع رسانی نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآور شد: پیش از اجرای طرح دارویار چهارمیلیارد دلار ارز ۴۲ هزار ریالی به ۱۴۰ شرکت دارویی پرداخت می شد که نتیجه آن ارزان شدن دارو و قاچاق آن به نقاط مختلف جهان بود.

نیاستی افزود: اما با اجرای طرح دارویار ، ارز به جای شرکت تولیدکننده دارو به داروخانه تخصیص یافت یعنی با وجود گران شدن اقلام دارویی اما از بیمار متناسب با نرخ سابق هزینه ها دریافت می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون مابه التفاوت قیمت دارو به صندوق ارزی واریز شده و داروخانه به جای بیمار، با ارائه مستندات ، از بیمه سلامت هزینه دارو را دریافت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ قلم دارو زیر پوشش بیمه است اما به داروهای خارجی ارز تعلق نمی گیرد و به علت گران شدن این داروها با نوسان قیمت ها، این بخش برای مردم محسوس است.

نیاستی توضیح داد: برخی بیماران خودخواسته یا با تجویز پزشک باید دارویی با برند خارجی تهیه و مصرف کند که به علت زیر پوشش بیمه نبودن این اقلام، او باید هزینه بالایی برای خرید دارو پرداخت کند بنابراین زمینه ای برای نارضایتی می شود که در این خصوص باید تدبیر لازم اندیشده شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۸۱ هزار نفر معادل حدود ۶۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت استان همدان در چهار صندوق روستاییان، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان هستند.

صندوق روستائیان بزرگترین صندوق بیمه سلامت محسوب می شود که ۶۵ هزار و ۷۴۲ نفر زیر پوشش این صندوق هستند همچنین سهم بیمه شدگان صندوق ایرانیان از بیمه سلامت ۲۳۹ هزار و ۷۱۷ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha