سه نوجوان گرفتار در ارتفاعات برفخانه طزرجان شهرستان تفت نجات یافتند

یزد- ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با تلاش های ۱۰ ساعته تیم های این جمعیت سه نوجوان مهریزی گرفتار در ارتفاعات برفخانه طزرجان شهرستان تفت نجات یافتند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر استان یزد، "محمد عشقی" افزود: بنا به اطلاع‌رسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات این جمعیت مبنی بر گم شدن سه نوجوان در برفخانه طزرجان بلافاصله ۱۰ نفر نیرو امدادی متشکل از تیم امداد ‌و نجات کوهستان تفت و تیم واکنش سریع استان با ۲ خودرو کمک دار امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: پس از رسیدن نجاتگران هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر کوهستانی و عملیات جستجو در دره لاکوچک و لابزرگ ، این نوجوانان در منطقه دره لابزرگ برفخانه پیدا شدند و به وسیله تجهیزات و ست کوهستان به پایین کوه و محل امن منتقل و به آغوش گرم خانواده بارگشتند.

عشقی با اشاره به اینکه این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و تا ساعت ۰۴:۴۰ صبح امروز ادامه داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد، کوهنوردان و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر گفت: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس گیرند.

کوه برفخانه با ارتفاع چهار هزار و ۱۱ متر و دیواره ۳۰۰ متری آن یکی از زیباترین قله های ایران است که در روستای طرزجان از توابع شهرستان تفت و در جنوب غربی آن واقع شده است.

مرکز شهرستان تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha