۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85308746
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت‌شده استان از روز شنبه با همکاری محیط‌بانان و جوامع محلی استان و همچنین محیط‌بانان و جوامع محلی اصفهان و یاسوج خبر داد.

سعید یوسف‌پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح ۳۰ نیروی سازمان حفاظت محیط‌زیست و جوامع محلی در قالب هفت گروه، سرشماری حیات وحش را از منطقه حفاظت‌شده سبزکوه و از هفت مسیر آغاز کردند.

به گفته وی، این طرح به صورت سنتی و براساس مشاهده مستقیم از طریق پیمایش خطی با اولویت چهارپایان و با هدف سرشماری جمعیت موجود علف‌خواران شاخص، ترکیب سن و جنس گونه‌ها، وضعیت زیستگاه‌ها و کمبودهای موجود و مقایسه‌ میزان جمعیت و تنوع پستانداران و عوامل تهدید حیات وحش، ارائه راهکارهای بهبود مدیریت و پایش مناطق تحت مدیریت سازمان اجرا می‌شود.

شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری آغاز شد

وی افزود: در این طرح، سرشماری حیات وحش از جمله کل، و بز، قوچ و میش،گرگ،گراز و پلنگ و سایر پستانداران به صورت مشاهده مستقیم انجام می‌شود.

یوسف‌پور اظهار داشت: قوچ، میش، کل و بز از گونه‌های شاخص مناطق حفاظت‌شده استان محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری هشت منطقه تحت مدیریت محیط زیست شامل یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش شیرستان و پنج منطقه حفاظت‌شده شیدا قیصری، زیست سبزکوه و تنگ صیاد و هلن به مساحت بیش از ۱۹۰ هزار هکتار وجود دارد که حدود ۱۲ درصد مساحت استان است و سه منطقه شکار ممنوع شامل تالاب گندمان و چغاخور و منطقه شکار ممنوع خداآفرین با مساحت ۵۲ هزارهکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha