۳۱ طلبه قشمی آموزش مهارت انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر را فرا گرفتند 

قشم - ایرنا - مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) خواهران قشم گفت: ۳۱ طلبه این مدرسه با شرکت در کارگاه راهبردی تربیت، آموزش مهارت کاربردی انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان با زبان هنر را فرا گرفتند.

خدیجه غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه انتقال مفاهیم دینی و تربیتی به اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان از نسل های گذشته تاکنون افتخار جامعه روحانیت است و این وظیفه همچنان ادامه دارد، افزود: از زمان امام صادق(ع) روحانیون و مبلغان دینی افتخار داشته اند این مفاهیم را انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون انبیا تبلیغی هستند که آموزه های دین اسلام را از نسل ها به نسل های مختلف انتقال می دهند، گفت: در زمان حاضر و با توجه به این که روش های تربیتی با گسترش علم و فناوری های روز همواره در حال تغییر هستند می توان با بکارگیری آموزش های کاربردی که به نوعی شیوه های تبلیغ نوین در عرصه تربیتی هستند زمینه گسترش فرهنگ اسلامی را در جامعه فراهم ساخت.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) خواهران قشم توضیح داد: در اجرا و برگزاری این کارگاه راهبردی تربیت یک هفته ای، ۳۱ نفر از مبلغان دینی این مدرسه علمیه با شرکت در کلاس های آموزشی، با مفاهیم «کاربرد مسابقه و بازی در تربیت»، «نقش قصه و نمایش خلاق در تربیت»، «جایگاه هنرهای تجسمی در تربیت» به همراه برگزاری کارگاه عملی آشنا شدند.

غلامی اضافه کرد: خواهران طلبه شرکت کننده در این کارگاه راهبردی همچنین آموزش هنر تصویرسازی و مبانی هنرهای تجسمی، آموزش شخصیت سازی (کارکتر) و تصویر سازی قصص قرآنی را فرا گرفتند.

وی گفت: در پایان این کارگاه راهبردی یک هفته ای نمایشگاه فرهنگی هنری با انجام مسابقه کهکشان(قرآنی)، مسابقه دلیران(شهدا)، مسابقه پرنیان(حجاب)، هنر و خلاقیت (قصه و میزشن) و ماموریت ویژه(رسانه و دین) در این مدرسه علمیه برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) خواهران قشم از برگزاری نهمین دوره نمایشگاه های تخصصی کتاب ویژه مدارس علمیه خواهران سراسر کشور با محوریت زن و خانواده، کودک و بخش ویژه تبلیغ در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا ۱۵ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۱ در بلوار آزادگان، میدان سعدی(برگ سبز سابق) کوچه سلمان هشت میزبان علاقه‌مندان است.

آموزش فرایض دینی و تربیت اسلامی با زبانی نرم و دلچسب و بر اساس روش های علمی نوین با زبان هنر، پرورش دهنده آینده سازانی متعهد و سازگار با تمامی اقشار جامعه می شود که خانواده و مراکز آموزشی به عنوان نخستین کانون های تربیت، نقش بسیار مهمی در رشد و پرورش آنان دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha