مرکز تولید محتوای فرهنگی در دانشگاه هنر تبریز ایجاد شد + فیلم

تبریز- ایرنا- رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به رسالت های مهم این مجموعه علمی و کارآفرینی در نظام آموزش عالی کشور، گفت: تربیت هنرمندان متعهد انقلابی از اهداف مهم و محوری این دانشگاه است بر این اساس مرکز تولید محتوا با تحقق این هدف و تولید آثار تخصصی مورد نیاز فرهنگ جامعه در دانشگاه تاسیس شده است.

سجاد پاکزاد روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، تلاش برای ایجاد، ظهور و بارورسازی نگرش های اسلامی در بین جوانان هنرمند را از رویکردهای آموزشی و تربیتی دانشگاه هنر اسلامی بیان و اظهار کرد: آموزش، تربیت و کیفی سازی، این ۲ مقوله مهم را در این مجموعه علمی و آموزشی با دقت و حساسیت بالایی دنبال می کنیم و در رشته هایی مثل چندرسانه ای به تولید محتوای فرهنگی فاخر فکر می کنیم.

وی تحصیل سه هزار نفر از جوانان ایران زمین در دانشگاه هنر اسلامی تبریز از اقصی نقاط کشور را یکی از ظرفیت های بسیار مهم هنرپروری این دانشگاه بیان کرد که در ۱۳ رشته کارشناسی، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکتری در هفت دانشکده به تحصیل مشغول هستند.

پاکزاد مهندسی معماری و شهرسازی، طراحی، فرش، هنرهای صناعی، تجسمی، حفاظت آثار فرهنگی و چند رسانه ای را هفت دانشکده دانشگاه هنر اسلامی تبریز اعلام کرد که ۵۰ درصد از مجموع دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه را غیربومی ها تشکیل می دهند و از این تعداد نیز ۷۰ درصد را بانوان شامل می شوند.

وی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز را ۱۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: مجموع کارکنان این دانشگاه نیز حدود ۸۰ نفر است.

پاکزاد با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ایران اسلامی، از این دانشگاه به عنوان تنها مجموعه علمی و هنری کشور با عنوان "اسلامی" یاد کرد که این مهم رسالت مدیران، اساتید و دانشجویان را برای تحقق اهداف تعین شده بسیار سنگین تر و خطیر می کند.

وی یادآور شد: در تقسیم‌بندی دانشگاه ها می‌توان دانشگاه‌ها را نسل اول (آموزش‌ محور )، دوم (پژوهش محور ) و سوم (کارآفرین) بیان کرد که دانشگاه هنر اسلامی در کنار انجام ماموریت‌های آموزشی و پژوهشی با نگاهی ویژه به کارآفرینی در حوزه هنرهای صناعی اسلامی در سطح آکادمیک نسبت به تجهیز و راه اندازی کارگاه های متعدد کارآفرینی هنر توسط دانشجویان اقدام کرده و خود را به عنوان نخستین دانشگاه نسل سوم (کارآفرین در حوزه هنر) مطرح کرده است.

پاکزاد گفت: برای تاثیرگذاری به هنر هنرمندان مسلمان کشورها دانش آموختگان توانمند دانشگاه با نوآوری و خلاقیت، محصولات هنری خود را به صورت حرفه ای در کارگاه های کارآفرینی دانشجویی تولید، نمایش و به فروش می رسانند.

وی از فعالیت تعداد ۷۰ کارگاه کارآفرینی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد و افزود: این کارگاه ها به طور کامل در اختیار دانشجویان قرار دارد و تاکنون حدود ۲۰ درصد دانشجویان این مجموعه وارد این کارگاه ها شده و به طور علمی و عملی اقدام به ایده پردازی و تولید انواع محصولات می کنند.

مرکز تولید محتوای فرهنگی در دانشگاه هنر تبریز ایجاد شد

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز تهیه مواد اولیه، تولید، بسته بندی، تبلیغات و فروش را از مزیت های مهم کارگاه های فعال در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برشمرد و ادامه داد: ما به شدت دنبال امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برای تولید آثار و محصولات مرتبط با رشته های تحصیلی هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه هنر اسلامی برای تعامل دانشجویان با هنرمندان جامعه، آموزش های حرفه ای، تبادل تجربیات و حمایت از کارآفرینان و شاغلین بخش خصوصی مشاغل خانگی و هنری در ساختمان شماره یک پردیس و ساختمان صدقیانی دانشکده معماری نمایشگاه دائمی نوآوری و فروش محصولات هنری را با مشارکت هنرمندان استان فراهم کرده است، گفت: این اقدام می تواند زمینه عملی فروش محصولات دانشجویان را محقق کرده و بسترهای لازم را برای حضور و موفقیت دانشجویان هنرمند در نمایشگاه های سایر کشورها را نیز فراهم کند.

تاسیس مرکز تولید محتوا در دانشگاه هنر

پاکزاد با اشاره مجدد به ایجاد دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی آنرا را یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین زیرمجموعه های این واحد علمی و هنری کشور قلمداد و اظهار کرد: مرکز تولید محتوا در این دانشکده را ایجاد کردیم و سعی داریم با مشارکت دانشجویان در این حوزه مهم که از نیازها و ضرورت های اصلی جامعه است، ورود محتوایی و عملی داشته باشیم.

وی برگزاری رویداد "فلسطین و نقش من" در هفته های گذشته را یکی از برنامه های مهم دانشکده چندرسانه ای بیان کرد که در آن تعداد ۲۰ عنوان پوستر و مونشن پوستر توسط دانشجویان متعهد در حمایت از کودکان و زنان غزه تهیه و تولید شد.

مرکز تولید محتوای فرهنگی در دانشگاه هنر تبریز ایجاد شد
ساختمان اصلی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در محل کارخانه قدیمی چرم سازی خسروی

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز تولید آثار مبتنی بر فرهنگ ایران اسلامی را جزو دستورکارهای اصلی تمام دانشکده های این دانشگاه اعلام کرد و گفت: بر همین اساس چندی قبل اثر فاخر و بی بدیل " فرش قرآنی" با تکنیک های خاص به خط عثمان طاها در این دانشگاه تولید و در محضر مقام معظم رهبری رونمایی شد که ایشان دستور انتقال این اثر فاخر را به موزه آستان قدس رضوی دادند.تولید آثار مبتنی بر فرهنگ ایران اسلامی را جزو دستورکارهای اصلی تمام دانشکده های این دانشگاه اعلام کرد و گفت: بر همین اساس چندی قبل اثر فاخر و بی بدیل " فرش قرآنی" با تکنیک های خاص به خط عثمان طاها در این دانشگاه تولید و در محضر مقام معظم رهبری رونمایی شد که ایشان دستور انتقال این اثر فاخر را به موزه آستان قدس رضوی دادند.

پاکزاد تولید فرش قرآنی یاد شده را در جهان اسلامی بی مانند دانست که تاکنون در بیشتر کشورهای اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

به گفته وی ایجاد رشته طراحی اسباب بازی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز دنبال می شود که توافقات لازم در این زمینه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نهایی شده است که امیدواریم با تصویب نهایی شاهد جذب دانشجو در این رشته مهم و موردنیاز جامعه در تبریز باشیم.

پاکزاد طراحی و تهیه بازی رایانه ای با عنوان "سرباز" که شخصیت اصلی آن شهید قاسم سلیمانی است را یکی از دستاوردهای مهم دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز بیان کرد که هم اکنون در مرحله تجاری سازی است.

وی فعالیت ها و گستردگی رشته های دانشگاه هنر اسلامی در تاثیرگذاری اجتماعی، اقتصادی، هنری و رسانه ای کشور را بسیار وسیع و مهم دانست و خواستار همکاری و تعامل بیشتر رسانه ها برای اطلاع رسانی در این زمینه ها شد.

وی نقش رسانه ها در جهان معاصر را بسیار مهم و تعیین کننده در توسعه کشورها دانست و با تاکید بر اینکه دانشگاه هنر اسلامی نیازمند شدید به تعامل و همکاری با رسانه ها به خصوص خبرگزاری وزین ایرنا دارد، یادآور شد: با توجه به هجمه های بسیار سنگین رسانه های بیگانه و معاند به جامعه اسلامی و انواع تهدیداتی که متوجه جوانان و نوجوانان است، تعاملات بین مراکز دانشگاهی و رسانه ای می تواند این تهدیدات را کمرنگ و بلکه خنثی کند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال ۱۳۷۸ و به دنبال دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری و پیرو فرمایشات ایشان پیرامون هنر اسلامی تاسیس شد و در روند سیاست گسترش فضای علمی و فرهنگی کلان شهر تبریز و نظر به یکی از رسالت های مهم دانشگاه مبنی بر حفاظت، مرمت و احیای بناهای تاریخی، ساختمان تاریخی و از رمق افتاده کارخانه چرم سازی خسروی به مساحت اولیه ۳۶ هزار مترمربع که هم اکنون به ۱۲۵ هزار مترمربع افزایش یافته، به همراه ۱۰ باب خانه قدیمی در محله مقصودیه تبریز به مساحت اولیه هشت هزار مترمربع و مساحت کنونی ۲۲ هزار مترمربع طی ۲۰ سال در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.

دانشگاه هنر اسلامی در سال های اخیر تمام خانه های واگذار شده قدیمی را مرمت، مقاوم سازی و احیا کرده و در اختیار دانشکده های هفت گانه قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha