سرویس بهداشتی ۵۲ مدرسه خراسان‌شمالی بهسازی شد 

بجنورد-ایرنا- معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال سرویس بهداشتی ۵۲ مدرسه روستایی استان با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار بهسازی و مرمت شد. 

علی مختارنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرویس بهداشتی مدارس در مناطق شهری خراسان شمالی وضعیت مناسبی دارد اما در برخی مدارس روستایی و مناطق کم برخوردار استان نیاز به بهسازی دارد.

وی افزود: در این میان مدیران مدارس نیز باید برای حفاظت از فضای مدرسه و سرویس بهداشتی آموزشگاه ها اهتمام جدی داشته باشند تا در برخی هزینه ها صرفه جویی شود.

به گفته مختارنژاد؛ اکنون تمامی مدارس خراسان شمالی دارای سرویس بهداشتی است اما دانش آموزان در ۲۲ مدرسه عشایری استان هنوز از داشتن سرویس بهداشتی بی بهره اند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای بهره مندی دانش آموزان عشایر از امکانات بهداشتی، ساخت سرویس بهداشتی قابل حمل در دستور کار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قرار دارد.

مختارنژاد با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی در مدارس خراسان شمالی، گفت: توزیع اقلام بهداشتی از جمله صابون مایع و بسته های بهداشتی به زودی در یکهزار مدرسه مناطق روستایی و مناطق کم برخوردار استان توزیع خواهد شد.

سال تحصیلی جاری بیش از ۱۹۲ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۰ کلاس و در ۹ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

براساس این گزارش هفت هزار و ۴۵۱ دانش آموز عشایر خراسان شمالی در ۳۱۴ مدرسه در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha