۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85308847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادی ۲ زندانی دارای شرایط خاص در لرستان

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85308847
آزادی ۲ زندانی دارای شرایط خاص در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیر ستاد دیه لرستان گفت: ۲ زندانی جرائم غیرعمد که دارای شرایط خاص بودند با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

توکل شاکرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از این زندانیان پیرمرد ۷۵ ساله اهل بروجرد درگیر با بیماری سرطان و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدهی بود که بعد از پنج سال و با کمک یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریالی ستاد دیه استان از زندان آزاد شد.

وی افزود: همچنین خانمی که ۱۴ سال به دلیل بدهکاری مالی ناشی از احداث یک کارگاه گلیم بافی با بدهی ۱۵ میلیارد ریال مقروض شده بود با پرداخت ۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض، ۲ میلیارد ریال وام و همچنین تقاضای اعسار ( عدم توانایی مالی یا عدم دسترسی به اموال و به نوعی در مضیقه قرار داشتن) و گذشت شکات از زندان آزاد شد.

شاکرمی بیان کرد: ستاد مردمی دیه لرستان به دلیل شرایط خاص زندانیان مذکور با پیگیری چند ماهه ضمن اخذ گذشت حداکثری از شکات پرونده و با معاضدت‌های قضایی در ارایه و قبولی دادخواست اعسار، در نهایت با اهدای کمک ویژه خود موجبات رهایی این محبوسین را فراهم نمود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۱ زندانی جرائم غیرعمد در این استان آزاد شده اند افزود: در این راستا دیه برای یک نفر، بدهی مالی۹۹ نفر، مهریه ۷۸ نفر و نفقه ۱۴ نفر پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha