۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85308870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه کاشت نهال بین منابع طبیعی و آموزش و پرورش خوزستان منعقد شد

اهواز –ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به تفاهم‌نامه بین این اداره کل و آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان و مسئولان مدارس استان به تولید و کاشت نهال اقدام کرده و نهال‌های تولید شده توسط این دستگاه خریداری می‌شود.

به گزارش ایرنا جمال موسویان روز شنبه در آیین زنگ سبز در دبیرستان نورا اهواز بیان کرد: تولید و کاشت نهال در مدارس علاوه بر کمک به توسعه فضای سبز استان باعث ایجاد درآمد برای مدارس خواهد شد.

وی با بیان اینکه این زنگ با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ فضای سبز نواخته شد ادامه داد: هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هر سال نامگذاری شده اما امسال این مناسبت متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و مقرر شده از ۱۱ آذر ماه امسال در سراسر کشور درختکاری تا هفته منابع طبیعی ادامه داشته باشد.

موسویان ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر ایرانی سالانه باید سه نهال در کشور بکارد که معادل سالانه کاشت ۲۵۰ میلیون نهال است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تصریح کرد: رییس جمهور نیز دستور کاشت یک میلیارد نهال به مدت چهار سال در کشور را صادر کردند که این حرکت بسیار مهم و بزرگ نیاز به همکاری تمامی اقشار جامعه را دارد.

وی اظهار کرد: مقرر شده در خوزستان سالانه ۸۰ میلیون اصله نهال کاشته شود که در مدت چهار سال ۳۲۰ میلیون درخت برآورد شده است.

موسویان ادامه داد: به دلیل وجود شرکت‌های بزرگ در استان و تولید آلاینده، کاشت این میزان نهال در کاهش آلودگی هوا، توسعه فضای سبز، جلوگیری از مهاجرت و تولید چوب و ایجاد اشتغال بسیار اثرگذار است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: با این برنامه، خوزستان در آینده به قطب تولید چوب و کاشت نهال در کشور تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر فرد می‌تواند با تولید نهال در خانه با اداره کل منابع طبیعی قرارداد منعقد کرده و با فروش نهال از این دستگاه درآمد کسب کند.

موسویان بیان کرد: تولید و کاشت درخت علاوه برتولید چوب، کاغذ و ام دی اف از برگ درخت‌هایی همچون اوکالیپتوس برای تولید انواع عطر، دارو و کود نیز استفاده می‌شود.

در ادامه این آیین مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: با هماهنگی و همکاری اداره کل منابع طبیعی استان مقرر شد که آموزش و پرورش کاشت نهال در مدارس استان آغاز شود.

مسعود حمیدی نژاد افزود: این اقدام به منظور حفظ طبیعت و منابع طبیعی استان با همکاری دانش‌آموزان و آینده‌سازان این سرزمین انجام می‌شود.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین ۲ اداره کل منابع طبیعی و آموزش و پرورش خوزستان برای کاشت نهال در مدارس منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، کاشت یک میلیارد نهال در دولت سیزدهم آغاز شده و در خوزستان نیز سالانه کاشت ۸۰ میلیون نهال مصوب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha