«من شهردارم» پل ارتباط بی واسطه شهروندان با مدیریت شهری

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح من شهردارم گفت: با استفاده از این طرح شهروندان می‌توانند به سادگی و بدون واسطه مشکلات محله و منطقه خود را به مدیریت شهری منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز شنبه در مراسم رونمایی از دومین دوره طرح «من شهردارم» در قالب رویداد شنبه‌های امید و افتخار اظهار کرد: وقتی در دهه ۷۰ شهرداری تهران شروع به اقدامات جدی چه خوب و چه بد در حوزه شهرسازی کرد خودم که استاد دانشگاه معماری و شهرسازی بودم نمی توانستم نظراتم را به مدیریت شهری برسانم.

وی افزود: در دوره‌های سوم و چهارم شورا تصمیم گرفته شد که از ابراز شورایاری محلات استفاده شود که این افراد به همراه شهرداری مناطق در جلسات حضور پیدا می‌کردند اما این روش نیز نمی‌توانست در مورد همه نظرات شهروندان پیاده سازی شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری تصمیم گرفته شد که با راه اندازی سامانه‌ای همه شهروندان بتوانند نظرات، پیشنهادات و مشکلات محلات خود را بطور مستقیم با مدیریت شهری مطرح کنند.

وی یادآور شد: علاوه بر ثبت مشکلات مدیریت شهری در این طرح می‌توان از همه ایده‌های خلاقانه برای نگهداشت شهر استفاده کند.

چمران تاکید کرد: هر چقدر بیشتر بتوانیم از ظرفیت مردمی استفاده کنیم شهری تمیز خواهیم داشت.

۶ هزار و ۵۰۰ درخواست مردمی ثبت شد

مدیرکل بودجه شهرداری تهران نیز با بیان اینکه در دومین دوره طرح «من شهردارم» ۶ هزار و ۵۰۰ درخواست ثبت شده است، گفت: نظرسنجی مردمی در این باره از امروز آغاز شد.

امیر شهرابی در مراسم رونمایی از دومین دوره طرح «من شهردارم» در قالب رویداد شنبه‌های امید و افتخار افزود: این طرح با هدف مردمی‌ سازی اداره شهر تهران یکی از چهار ابر طرح مدیریت شهری است در سال جاری نیز به مردم این فرصت را دادیم که پیشنهادات خود را در رابطه با طرح‌های شهری در سامانه‌ای ویژه ثبت کنند.

وی اضافه کرد: همدلی و همکاری مردم در اجرای طرح «من شهردارم» مهم است به همین جهت باید اعتماد مردم به مدیریت شهری را افزایش داده تا دامنه خدمت به آنان را گسترش دهیم.

مرحله دوم طرح «من شهردارم» آغاز شد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز اعلام کرد: مرحله دوم طرح من شهردارم در حالی آغاز می‌شود که یکی از تحولات اساسی در این دوره تحول نرم‌افزاری شهر تهران بوده و مراد رسیدن به شهر انسان محور این است که همه موضوعات برای زیست انسان در نظر گرفته شود.

محمد امین توکلی زاده افزود: من شهردارم یک طرح بسیار بزرگی است که به سمت مسوولیت‌ پذیری و همراهی شهروندان در معرفی طرح‌ها گام بر می‌دارد و استقبال خوبی نیز از این مگا پروژه در سال گذشته شد.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله از طرح «من شهردارم» طرح خوبی را از مشارکت مدیران شهری داشتیم البته این مساله کفایت نمی‌کند و انتظار ما این است که در مرحله دوم و سطح بالاتری این همکاری و مشارکت رقم بخورد.

معاون شهردار تهران به شکل‌گیری و فعالیت هیات امنای محلات و راه‌اندازی نظام‌نامه محلات اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع در راستای تقویت مشارکت شهروندان موثر خواهد بود.

اجرای طرح‌های «من‌ شهردارم» ۶۲ درصد پیشرفت دارد

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: بر اساس آمار طرح‌های معرفی شده در قالب طرح من شهردارم در نخستین دوره از آن در سال گذشته پیشرفت ۶۲ درصدی را به لحاظ فیزیکی دارند.

مجید باقری اظهار کرد: سال گذشته از  نخستین مرحله طرح «من شهردارم» استقبال خوبی شد و امسال نیز دومین دوره از آن اجرا خواهد شد.

وی افزود: در طرح من شهردارم هر شهروند یک شهردار است و هر کدام از شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه من شهردارم پروژه‌های مد نظر خود را جهت اجرا ثبت و ضبط کنند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: امسال تلاش خواهیم کرد که مشارکت شهروندان در قالب طرح من شهردارم به یک میلیون نفر برسد و مدیریت شهری بتواند پروژه‌های معرفی شده را در یک زمان‌بندی مشخص عملیاتی و اجرا کند.

وی با اشاره به همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در فراهم کردن زیرساخت‌های سیستمی در اجرای دومین مرحله از طرح من شهردارم گفت: زیر ساخت‌ هایی فراهم شده و شهروندان می‌توانند به راحتی و بر مبنای مکان ایده‌های خود را ثبت کنند.

باقری ادامه داد: امسال بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده دو آیتم به سامانه طرح من شهردارم اضافه شده که بر مبنای آن شهروندان می‌توانند به صورت آزاد بزرگترین مشکل را در سطح شهر تهران در این سامانه معرفی و در ادامه راهکار و یا پیشنهاد خود را برای حل این معضل یا مشکل مطرح کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha