۱۶ واحد فناور از خدمات مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بهره می‌برند

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۱۶ هسته و واحد فناور از خدمات مرکز رشد این دانشگاه بهره می برند که این واحدها نقش مهمی در توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد سالاری روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: این واحدهای فناور مستقر و غیرمستقر در زمینه های گیاهان دارویی، خوراک و مکمل، تجهیزات پزشکی، تجهیزات دندانپزشکی، واقعیت مجازی، نرم افزار و هوش مصنوعی و کودهای آلی ارگانیک کشاورزی از خدمات مرکز رشد دانشگاه استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: مرکز رشد این دانشگاه با همکاری ۳۸ هسته و واحد فناور به صورت مستقر و غیرمستقر فعالیت خود را یک دهه پیش آغاز کرده است و هم اینک ۱۶ واحد فناور از خدمات آن برخوردارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این مرکز رشد اکنون دارای ۹۵ محصول تجاری شده و مجوزدار، ۲ محصول صادراتی و ۱۸ ثبت اختراع داخلی است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته با رویکرد توسعه اقتصاد دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ۸۰ طرح فناورانه و سلامت محور به تصویب رسیده بود.

مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حوزه های طب سنتی، گیاهان دارویی، مواد غذایی ارگانیک، بیوتکنولوژی پزشکی و تحقیقات جامع باروری و ناباروری به فناوران ارائه خدمت می کند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha