۳۸ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد شاهرود پرداخت شد

شاهرود - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) شاهرود گفت: ۳۸ میلیارد ریال وام قرض الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت این نهاد به مددجویان زیرپوشش پرداخت شد.

محمدمهدی اصغری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وام‌های قرض الحسنه در قالب ۲۷۴ فقره با سرفصل‌های حمایتی، فرهنگی، مسکن ، درمان، کارگشایی و اشتغال از ابتدای سال تاکنون پرداخت‌ شد.

وی یکی از اهداف فعالیت صندوق امداد ولایت را تجمیع و هدایت منابع سازمانی و ظرفیت‌های مالی و اعتباری نیکوکاران برشمرد، ابراز کرد: گسـترش فرهنگ یاری‌رساندن به نیازمندان جامعه و همچنین گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان از دیگر اهداف این صندوق است.

اصغری با بیان اینکه صندوق امداد ولایت محلی مطمئن برای سپرده‌های خیران محسوب می‌شود، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی‌(ره) ترویج سنت پرداخت وام قرض‌الحسنه در جامعه و همچنین جذب منابع بیشتر برای اعطای وام به نیازمندان واقعی را در دستور کار دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شاهرود ادامه داد: خیران امسال مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با هدف افزایش پرداخت وام به نیازمندان در این صندوق سپرده‌گذاری کردند.

۳۸ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد شاهرود پرداخت شد

جمع آوری افزون بر ۱۳ میلیارد ریال صدقه در شاهرود

رییس کمیته امداد شاهرود با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال صدقه جمع‌آوری شد، اظهار کرد: این میزان صدقه نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) که مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال بود، ۳۵ درصد افزایش داشت.

اصغری از مشارکت مردم شاهرود در این زمینه قدردانی کرد و گفت: صدقه‌های جمع‌آوری شده برای خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت در زمینه‌های درمان، معیشت، جهیزیه، کمک هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، تامین لوازم منزل، ساخت و تعمیر مسکن و کمک‌های موردی هزینه شد.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۵۷۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۳۷۱ نفری هم‌اکنون زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۳ خانوار کمک معیشت بگیر و ۵۴۷ خانوار تک و چند خدمتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha