استاندار: احداث یادمان شهدای آزاده یادآوری غربت آنها است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت که ساخت یادمان بین‌المللی برای آزادگان سرافراز کشور در قصرشیرین در راستای کنگره ملی شهدای آزاده غریب در اسارت است و جا دارد دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط اهتمام جدی برای ایجاد آن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا «محمدطیب صحرایی» روز شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرمانشاه در دفتر امام جمعه اظهار کرد: جای جای این استان از بازگشت آزادگان یا پیکر مطهر شهدای غریب در اسارت خاطره دارد و انتظار می رود دبیرخانه کنگره در طراحی یادمان از ایده و طرح های جدید و جذاب مردمی استفاده کند و حتی بدین منظور فراخوان علمی، هنری و فرهنگی اعلام کند.

وی از بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه خواست دبیرخانه کمیته های کنگره ملی شهدای استان را در همین راستای تقویت شود و از دیگر سو دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن پرهیز کنند تا خروجی کار بهتر و جذاب تر شود.

صحرایی بر استفاده از تجربیات دیگر استان ها در هرچه بهتر برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه تاکید و خواستار اطلاع رسانی دقیق و تدریجی از افتخارات مردم منطقه در دوران دفاع مقدس شود.

وی تکریم و سرکشی از خانواده شهدا را وظیفه همه مسوولان عنوان کرد.

هزار و ۳۵۸ شهید غریب در اسارت را تاکنون شناسایی کردیم

دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت نیز در این جلسه از شناسایی هزار و ۳۵۸ شهید غریب در اسارت تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۸ شهید متعلق به استان کرمانشاه است.

محمدجواد زمردیان به ایده ساخت یادمان بین المللی آزادگان کشور در قصرشیرین اشاره کرد و افزود: برای ۳۶ هزار و ۵۸۴ آزاده کد صلیب سرخ اسارت ثبت شده است.

به گفته وی پیکر نزدیک به ۶ هزار شهید هنوز به کشور برنگشته است.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: این نهاد فقط توانایی رسیدگی به ۳۰ درصد امور ایثارگران را دارد و انتظار می رود دیگر ادارات و دستگاه های اجرایی همکاری کنند.

خسرو شهیدی با اشاره به ۲۸ هزار دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران کرمانشاه طی سال گذشته گفت: این مهم با ۲۰۲ نیروی بنیاد شهید به تنهایی امکان پذیر نیست.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم میهن کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha