سرپرست جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

شهرکرد- ایرنا- حمیدرضا منتظری با حکم رییس سازمان برنامه و بودجه روز شنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه به عنوان سرپرست جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات علی شهریارپور رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری قدردانی و حمیدرضا منتظری به‌عنوان سرپرست جدید این سازمان معرفی شد.

منتظری پیش از این به‌عنوان مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری فعالیت داشت و معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان سرپرست جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتخاب شد.

بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع اعتبارات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شاخص‌محور شده است و در سال‌های اخیر روند توزیع اعتبارات در این سازمان از نگاه چانه‌زنی به دیدگاه کارشناسی با ذکر جهت‌ها و شاخص‌ها تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی احمدی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: البته در حوزه اعتبارات چهارمحال و بختیاری هنوز با استانداردها فاصله داریم اما مسوولان ارشد استانی و مدیران دستگاه‌های اجرایی اقتصادی استان مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی همواره به‌دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستند.

وی افزود: رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در چابک‌سازی و جوان‌گرایی مجموعه زیرمجموعه خود در حوزه امور مالیاتی استان اقدامات مطلوبی انجام داده است.

۱۳۱ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

سرپرست جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳۱ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان ابلاغ شده است.

علی شهریارپور تاکید کرد: از مجموع این اعتبارات ابلاغی سهم این سازمان هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته که باعث ایجاد تحرک در طرح‌های عمرانی استان شده است.

وی افزود: سال ۱۳۹۵ اعتبارات مصوب چهارمحال و بختیاری هفت هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بود که این اعتبارات در سال گذشته به ۶۱ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

شهریارپور تصریح کرد: میزان تخصیص اعتبارات چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۱ از پنج هزار میلیارد ریال به ۴۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی یادآور شد: اعتبارات عمرانی مصوب سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۰۴ هزار میلیارد ریال است که براساس برنامه زمان‌بندی به طرح‌های مصوب تزریق می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اولویت‌های ویژه استان مانند حمل‌ونقل ریلی، جاده، طرح‌های گردشگری، عمرانی و زیست‌محیطی در تخصیص و توزیع اعتبارات مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به دریافت بیشترین مجوزهای ماده ۲۳ کشور از سوی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم گفت: تهیه سند توسعه شهرستان کوهرنگ به‌عنوان یکی از ۲ شهرستان مورد تاکید رییس‌جمهور به انجام رسید.

شهریارپور تاکید کرد: در حوزه آمار و اطلاعات، کار خوبی که از ۲ سال پیش در چهارمحال و بختیاری آغاز شده، راه‌اندازی سامانه داده مکانی اس. دی. آی. (SDI) است که هم‌اینک بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به این سامانه متصل هستند.

وی با اشاره به اصلاح و بازنگری ساختاری دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری مانند جهاد کشاورزی استان افزود: ۶۸ هزار میلیارد ریال ظرفیت انجام فعالیت‌های عمرانی در این استان است که در مباحث کمی و کیفی مورد توجه قرار می‌گیرد.

شهریارپور به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی استان اشاره و تصریح کرد: حدود ۹۰۰ طرح پژوهشی در این بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده است که در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha