۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85309151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغوش گشوده مردم گنبدکاووس برای شهید مدافع حرم + فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- مردم گنبدکاووس که سالیان زیادی در کنار شهید «غلامعلی تولی» و خانواده وی زندگی کردند عصر امروز شنبه بعد حدود ۱۱ سال دوری با آغوش باز و چشمانی اشکبار به استقبال پیکر مطهر این شهید مدافع حرم رفتند.

به گزارش ایرنا، پیکر شهید غلامعلی تولی که ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شده بود و پنج روز بعد به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود اواسط هفته گذشته همراه با هفت شهید دیگر توسط گروه تفحص شناسایی و پیدا شد و برای شادی دل مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی مراسم یادبود و وداع با این شهید بزرگوار در شهرهای مختلف استان گلستان در حال برگزاری است.

امروز اقشار مختلف مردم و مسوولان گنبدکاووس در گلزار شهدای گمنام به استقبال پیکر پاک شهید تولی که بعد از حدود ۱۱ سال دوری به زادگاه‌اش بازگشت، شتافتند و حال و هوای معنوی خاصی همراه با استشمام عطر وجود مطهر این شهید بزرگوار در آستانه دهه فاطمیه بر این شهرستان حاکم شد.

آغوش گشوده مردم گنبدکاووس برای شهید مدافع حرم + فیلم

جوانان حاضر در مراسم استقبال وجود شهدایی به مثل شهید تولی که با گذشت از خانواده برای تامین امنیت مردم بیگناه در خارج از کشور غریبانه به شهادت رسید و فرزندانش بعد از گذشت ۱۱ سال توانستند پیکر مطهر وی را در آغوش بگیرند برای مردم ایران به ویژه شهرستان گنبدکاووس افتخار دانستند.

مردم همیشه در صحنه گنبدکاووس پیکر نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان را بر دستان خود در محل گلزار شهدای گمنام بلند کردند و مراسم مداحی و نوحه خوانی برای آرامش دل خانواده این شهید برگزار شد.

مصلی امام جعفر صادق(ع) گنبدکاووس هم در ادامه میزبان مردم ولایتمدار برای برگزاری مراسم وداع با شهید تولی خواهد بود و فردا یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۹ صبح از مقابل بیمارستان طالقانی تا مسجد قائمیه مراسم تشییع این شهید انجام و در گلزار شهدای امام زاده یحیی بن زید(ع) به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی در کنار هفت شهید والامقام شناسایی شده دیگر برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شد و پس از طواف در ضریح مطهر امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس روز جمعه به استان گلستان انتقال یافت.

شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

شهید تولی اهل روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

استان گلستان ۲۰ شهید مدافع حرم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha