۱۶ آذر استان سمنان به عطر حضور پنج شهید گمنام معطر می‌شود

سمنان - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: برگزاری آیین استقبال از پنج شهید گمنام از یادگاران دوران هشت سال جنگ تحمیلی در این استان برای صبح شانزدهم آذر برنامه ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عباس مطهری روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: همزمان با دهه شهادت حضرت فاطمه(س) و امید پیروزی جبهه مقاومت و نابودی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی استان سمنان میزبان پنج شهید گمنام دفاع مقدس خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۶ آذر آیین استقبال از پیکر شهدای گمنام در شاهرود، صبح روز ۱۷ آذرماه در میامی، صبح روز هجدهم آذرماه در دامغان و عصر همان روز در مهدیشهر، صبح روز نوزدهم در گرمسار و عصر در آرادان و صبح روز بیستم آذرماه در سرخه و عصر در سمنان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری محفل‌های انس و وداع معنوی با شهدای گمنام دوران دفاع مقدس از بیست و ویکم تا بیست و پنجم آذر در نقاط مختلف استان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

سردار مطهری اضافه کرد: آیین تشییع شهدا روز بیست و ششم آذر ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در چهار شهرستان استان سمنان انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۲ شهید در شهرستان میامی، یک شهید در هریک از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و گرمسار خاکسپاری خواهند شد.

وی اظهار کرد: ۶۱ یادمان شهدا در استان سمنان وجود دارد که ۲۰ یادمان نیمه‌ساز یا نیازمند مرمت است که از این تعداد ۱۰ یادمان در مرکزهای اداری و نظامی و ۱۰ یادمان در مرکزهای عمومی قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: اقتدار و سربلندی انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهدا است و ضرورت دارد خیران و بخش‌های مختلف در راه تداوم راه شهدا و انتقال آرمان‌های آنان به نسل امروز بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمنان از استانهای سرآمد دوران دفاع مقدس در شاخص های تعداد شهید و رزمنده و جانباز است و تنها در بخش تعداد آزادگان و اسراء جزو استانهای آخر کشور محسوب می شود که نشانگر عملیاتی و در صحنه بودن رزمندگان استان سمنان در دوره‌ها مختلف دفاع مقدس است.

استان سمنان سه هزار شهید دارد و دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان مقرر است در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha