قول وزیر فرهنگ برای خرید آثار هنرمندان پیشکسوت/ دنبال استمرار رویدادهای نمایشگاهی هستیم

تهران- ایرنا- معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت گفت: وزیر در جریان بازدید از این نمایشگاه وعده خرید آثار را داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین اختتامیه دومین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت جمعه-دهم آذرماه، با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر و رئیس هیئت امنای موسسه، علی اصغر کاراندیش مروستی معاون سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و رئیس نمایشگاه و جمعی از هنرمندان پیشکسوت در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین اظهارداشت: تاریخ هنر مشحون از هنرمندان و مکاتب متعدد است و زمانی که در این نمایشگاه قدم می‌زدم رگه‌های تاریخ هنر ایران و جهان و سبک‌ها و مکاتب هنری مختلف قابل مشاهده بود.

سالاری گفت: از تمام هنرمندانی که آثارشان را سخاوتمندانه به این نمایشگاه سپردند ممنونم. نهم آذرماه نیز توفیق داشتیم تا با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار بازدید کنیم.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده خرید آثار را داد، البته در روزهای گذشته نیز رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش هم آثاری را از این نمایشگاه خریدند و اگر امکان تمدید دیگری داشتیم که وجود نداشت، قرار بود با هماهنگی، مسئولان دیگری هم از نمایشگاه بازدید کنند که به دلیل تداخل با برگزاری نمایشگاه بعدی در فرهنگسرای نیاوران ناچار به اتمام این رویداد مهم هستیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یقیناً این نمایشگاه در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر یعنی ۶ ماه و سه ماه هم قابل برگزاری است و می‌خواهیم با حمایت وزیر و سایر همکاران، فضای وزارتخانه را به سمت تکرار و استمرار چنین رویدادهایی ببریم.

قول وزیر فرهنگ برای خرید آثار هنرمندان پیشکسوت/ دنبال استمرار رویدادهای نمایشگاهی هستیم

سالاری تأکید کرد: لازم می‌دانم یادی از اتفاق امروز غزه داشته باشم که بعد از آرامش موقت دوباره آماج توپ و خمپاره شد.

وی افزود: امیدوارم اتفاق غزه سبب شود تا وجدان بشری آگاه شود و به برکت دعای مردم شریف ایران و هنرمندان آتش فتنه در این منطقه خاموش شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: دست هنرمندانی که آثارشان را به این نمایشگاه عرضه و تنور این رویداد را گرم کردند می‌بوسم و از همه فعالان برپایی این رویداد هنری قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این آیین، برگزاری این نمایشگاه را به عنوان یک رویداد مهم هنری در سطح کشور و در راستای تحقق اهداف و وظایف موسسه هنرمندان پیشکسوت برای انتقال و انعکاس تجارب ارزشمند هنرمندان پیشکسوت عنوان کرد.

سیدعباس عظیمی، دومین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت را در جهت افزایش بالندگی فرهنگی و هنری جامعه موثر دانست و از اینکه زمینه عرضه آثار فاخر هنری در این رویداد فراهم شده اظهار خوشحالی کرد.

وی از مشارکت، اعتماد و حمایت همیشگی بزرگان هنر ایران زمین، همکاری صمیمانه مجموعه فرهنگسرای نیاوران، تلاش شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر همکاران موسسه هنرمندان پیشکسوت و سایر نهادها و سازمان‌ها برای شکل‌گیری این نمایشگاه قدردانی کرد.

بنابر گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، در این مراسم با اهدای هدیه و تندیس موسسه، از هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه عرضه شده بود قدردانی شد.

۱۱۰ هنرمند پیشکسوت طراز اول از سراسر کشور، با ارائه بیش از ۲۰۰ اثر هنری فاخر، دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی را از ۲۴ آبان تا ۱۰ آذرماه رقم زدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha