۶۰۰ هزار اصله نهال در استان مرکزی غرس شد + فیلم

ساوه - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۶۰۰ هزار اصله نهال در این استان به منظور تحقق برنامه کاشت یک میلیارد درخت در کشور غرس شد.

به گزارش ایرنا، رضا عظیمی روز شنبه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بوستان فدک ساوه، اظهار کرد: این استان برای نقش آفرینی در این طرح چهار ساله سهم کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال دارد که برای سال اول تولید چهار میلیون نهال در نهالستان های استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای مهر تا کنون ۶۰۰ هزار اصله نهال در ۱۲ شهرستان استان مرکزی غرس شده که تا پایان زمستان نیز سه میلیون و ۴۰۰ هزار اصله به صورت بذر و نهال در مناطق مختلف با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی و حضور مردمی کاشته می شود.

عظیمی با بیان اینکه این استان سالانه حدود ۳۶ میلیون تن فرسایش خاک دارد افزود: تحقق غرس ۱۶ میلیون اصله نهال از طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کنار انجام تعهدات بین المللی ایران در راستای کاهش کربن، می تواند گام تاثیر گذاری در جلوگیری از فرسایش خاک باشد.

شهردار ساوه هم در این آیین گفت: دغدغه محیط زیست از مسائلی بوده که تمام جهان را درگیر کرده است که رهبر معظم انقلاب نیز در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی در این خصوص تاکیدهای بسیاری را داشته اند.

امیر رضا یوسفیان افزود: غرس نهال از جمله این تاکیدها است که هم اکنون طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با دستور رییس جمهور در این راستا انجام می شود که امسال در ۲ مرحله در شهر ساوه انجام شده است.

کامیار گراوند رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری ساوه هم در این آیین گفت: ساوه در این طرح چهار ساله سهم یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله ای دارد که مقرر شده سالانه حدود ۳۷۰ هزار اصله در مناطق شهرستان کاشت نهال انجام شود.

وی افزود: مهر امسال در مرحله اول گام نخست در محدوده ۶ هکتاری بوستان فدک ۲ هزار اصله نهال و امروز در قالب مرحله دوم نیز یک هزار اصله نهال در محدوده ۲ هکتاری این بوستان توسط دوستداران محیط زیست غرس شد.

برای تحقق سهم یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال این شهرستان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۷۵۶ هکتار زمین پیش بینی شده است.

۲ قطعه زمین به وسعت ۲۰۰ هکتاری در سد الغدیر و ۵۰۰ هکتاری در مسیر روستای طرازناهید از سوی منابع طبیعی در خارج از شهر و ۲ قطعه زمین ۵۰ هکتاری کمربندی شرقی و ۶ هکتاری در بوستان فدک داخل شهر از سوی راه و شهرسازی و شهرداری تامین شده است.

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از یک سند پشتیبان برخوردار بوده و این سند توسط دفتر شورای عالی جنگل و با همکاری معاونت امور جنگل تهیه و در اختیار صاحب نظران، اساتید، مدیران و مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha