۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85309346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشجویان گنبدی از پیکر شهید تولی استقبال کردند+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان بعداز ظهر امروز شنبه در جمع دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشکده فنی دخترانه کوثر و اقشار مختلف مردم و مسوولان گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دختران دانشجو به همراه کارکنان و اساتید دانشکده در کنار مسوولان شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و آحاد و گروه‌های مختلف مردمی برای استقبال از شهید مدافع حرم در این دانشکده حضور یافتند.

مردم مومن و انقلابی گلستان از روز جمعه که پیکر شهید غلامعلی تولی وارد استان شد در شهرهای مختلف از جمله گالیکش، مینودشت، آزادشهر و گرگان به استقبال شهید تولی رفتند و امروز هم شاهد معطرشدن شهر گنبدکاووس به عطر وجود مبارک این شهید بزرگوار هستیم.

دانشجویان گنبدی از پیکر شهید تولی استقبال کردند

دختران دانشجو دانشکده کوثر، شهید تولی و امثال وی را که بدون هیچ چشم داشتنی برای دفاع از مردم مظلوم در داخل و خارج از کشور شبانه روز تلاش کرده و به درجه رفعی شهادت نائل می‌شوند را الگوی خود برای حرکت در مسیر رسیدن به سعادت و عاقبت بخیری می‌دانند.

سرهنگ حسن کلاته فرمانده یگان زرهی ۶۰ عمار نیروی زمینی سپاه در گنبدکاووس در این مراسم معنوی گفت: شهدای مدافع حرم که با درک صحیح شرایط جهان اسلام با گذشت از همسر و فرزند پا در میدان مبارزه با کفر و تکفیر گذاشتند و امروز بهترین الگو برای جوانان ما هستند.

همچنین ساعتی بعد مراسم استقبال از پیکر نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان با حضور مردم مومن و انقلابی گنبدکاووس در محل گلزار شهدای گمنام برگزار می‌شود و مصلی امام جعفر صادق(ع) این شهر هم در ادامه میزبان مردم ولایتمدار برای برگزاری مراسم وداع با شهید تولی خواهد بود.

فردا یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۹ صبح مراسم تشییع شهید تولی از مقابل بیمارستان طالقانی تا مسجد قائمیه گنبدکاووس برگزار و پیکر مطهر وی در گلزار شهدای امام زاده یحیی بن زید(ع) به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی در کنار هفت شهید والامقام شناسایی شده دیگر برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شد و پس از طواف در ضریح مطهر امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس روز جمعه به استان گلستان انتقال یافت.

شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

شهید تولی اهل روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

استان گلستان ۲۰ شهید مدافع حرم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha