۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبر: 85309403
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار بلژیک به اسرائیل: کشتار در غزه متوقف شود

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبر: 85309403
هشدار بلژیک به اسرائیل: کشتار در غزه متوقف شود

تهران- ایرنا- نخست وزیر بلژیک در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲) ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه و از سرگیری درگیری‌ها،‌ تاکید کرد که کشتار غیرنظامیان فلسطینی باید متوقف شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از یو اس نیوز، الکساندر دی کرو روز شنبه اعلام کرد که در پی از سرگیری حملات نظامی [رژیم] اسرائیل در غزه با رئیس جمهوری این رژیم صحبت کرده و به او هشدار داده است که به کشتن غیرنظامیان در غزه پایان دهد.

وی در بیست و هشتمین نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲۸) در دبی از نگرانی‌های بلژیک در مورد آغاز حملات در این باریکه خبر داد.

این مقام بلژیکی ابراز امیدواری کرد کمک ها یک دسترسی دائمی بشردوستانه برای ساکنان غزه باشد.

این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفیران بلژیک و اسپانیا را به دلیل اظهارات نخست وزیران این ۲ کشور علیه تجاوزات جنگی و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل در گذرگاه مرزی رفح احضار کرده بود.

دی کرو در آن زمان گفته بود اسرائیل باید به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارد. وی تخریب و ویرانی غزه را غیرقابل قبول دانسته و تاکید کرد که کشتار غیرنظامیان باید متوقف شود.

رژیم صهیونیستی صبح جمعه دهم آذرماه پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران مناطقی از این باریکه، از جمله خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید کرد.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای دور جدید حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از دیروز تاکنون به ۲۰۰ نفر رسیده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها نیز از دیروز تاکنون به ۵۸۹ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha