سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین: سفر اخیر بلینکن به رام الله بی نتیجه بود

تهران - ایرنا - سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که هدف دولت آمریکا حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل است و به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی‌دهد و سفر اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی و رام‌الله، برای فلسطینی‌ها هیچ فایده ای نداشت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «نبیل ابو ردینه» در گفت وگو با خبرگزاری جهان عرب افزود: موضع فلسطین روشن است و ملت فلسطین، آمریکا را مسوول حملات و نسل کشی مردم غزه می داند که توسط رژیم اسرائیل انجام می شود.

وی ادامه داد: سفر بلینکن به رام الله هیچ دستاوردی جز ادامه حملات رژیم اسرائیل نداشت.

ابو ردینه اظهار داشت: از بلینکن درباره موضع واشنگتن در قبال حملات رژیم اسرائیل به مردم فلسطین و توقیف پول‌های فلسطینی ها سوال کردم و او در پاسخ، به راه‌ حل دو دولت اشاره کرد.این راه‌ حلی است که از ۲۰ سال پیش بدون اینکه به هیچ نتیجه‌ای برسیم با آمریکا درباره آن گفت و گو می کنیم.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل به حملات خود به غزه ادامه می دهد و شهرک نشینان صهیونیست در سایه بی توجهی دولت آمریکا و حمایت ارتش این رژیم اشغالگر به تجاوزات خود به کرانه باختری ادامه می دهند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت:‌ ما به بلینکن توضیح دادیم که واشنگتن باید رژیم اسرائیل را مجبور به توقف حملات خود کند و برای امداد رسانی به فلسطینی ها وارد شود و از کوچاندن فلسطینی ها جلوگیری کند و اجازه ندهد شهرک نشینان به روستاها و اردوگاه های فلسطینی در کرانه باختری حمله کنند.

وی تاکید کرد که موضع فلسطین روشن و ثابت است و آن اینکه امنیت برای همه یا برای هیچ‌کس، صلح برای همه یا برای هیچ‌کس و صلح به هیچ قیمتی به دست نخواهد آمد زیرا قدس یک شهر عربی فلسطینی است و مقدسات آن پایتخت کشور فلسطین باقی خواهد ماند.

ابوردینه از دولت آمریکا خواست که به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی و ابتکار صلح عربی احترام بگذارد و بدون آن، کل منطقه در وضعیت جنگ و بی ثباتی باقی خواهد ماند.

وی افزود:‌ این را دهها بار به دولت های متوالی آمریکا گفته ایم اما متاسفانه دولت های آمریکا همچنان از رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت می کنند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: ۲۴ ساعت پس از آغاز جنگ غزه، آمریکا یک ناو هواپیمابر را برای حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل به منطقه فرستاد و همچنان درباره حق دفاع رژیم صهیونیستی از خود صحبت می کند.

وی افزود: کشتار غیرنظامیان غزه ادامه دارد و صبح دیروز (جمعه) بیش از ۳۰ غیرنظامی که هیچ ارتباطی با جنگ نداشتند در نتیجه حملات ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به غزه و مردم فلسطین به شهادت رسیدند و این یک جنگی است که توسط رژیم اسرائیل و با حمایت آمریکا علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری اشغالی آغاز شده است.

ابورودینه گفت: آمریکا و رژیم اسرائیل با اجازه دادن به یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهرهای کرانه باختری اشغالی و غزه در تلاش برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم اسرائیل نمی خواهند فلسطینی ها در رفاه باشند و از تشکیل کشور مستقل فلسطینی جلوگیری می کنند، افزود: آنها نمی خواهند قدس پایتخت کشور فلسطین باشد و این هدف مشترک آنهاست.

« انتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنحشنبه با سفر به رام الله با « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. در این دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت با سیاست رژیم اشغالگر اسرائیل در کوچاندن فلسطینی ها اعم از غزه و کرانه باختری از جمله قدس تاکید کرد و بر لزوم مداخله آمریکا برای جلوگیری از سیاست های رژیم اشغالگر اسرائیل تاکید کرد.

ارتش رژیم اسرائیل پس از یک آتش بس موقت که به مدت یک هفته به طول انجامید و طی آن اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل با تعدادی از اسیران اسرائیلی نزد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مبادله شدند، از دیروز حملات وحشیانه خود به نوار غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده و بیش از ۱۶ هزار کشته بر جای گذاشته بود را از روز گذشته ( جمعه ) از سر گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha