۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85309431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اردبیل: آیین‌های تجلیل از خیرین در مدارس برگزار شود

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه اردبیل گفت: برنامه‌های تجلیل و تکریم از شخصیت‌های خیر که ثروت و دارایی خود را در راه خدمت به مردم از جمله مدرسه‌سازی صرف کردند، باید در مدارس برگزار شود تا دانش‌آموزان آنها را بشناسند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز شنبه در آیین نکوداشت موسسه‌های خیریه و تشکل‌های مردمی استان اردبیل بیان کرد: گرفتن دست و بلند کردن فرد گرفتاری که زمین خورده، ثوابش از ۱۰ بار طواف بیشتر ذکر شده است، در حالی که کسی نمی‌تواند حتی ثواب یک طواف دور خانه خدا را برشمرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید خدا را شاکر بود که این توفیق و عبادت بزرگ را نصیب بندگانش کرده است و افرادی خیر را در کنارمان داریم، در حالی که می‌توانستند هیچ یک از آن اقدام‌ها را انجام نداده و فرصت‌هایی که ممکن است دیگر پیش نیاید را هم از دست بدهند.

وی با تاکید بر اینکه باید جامعه‌ای سالم پایه‌ریزی کنیم، بیان کرد: قضاوت در مورد جوامع با نحوه رویارویی و نگاهشان به افراد کم‌برخوردار و گرفتار انجام می‌شود و کار جامعه‌ای که افراد در آن نسبت به اتفاق‌هایی که برای دیگران می‌افتد بی‌تفاوت باشند، تمام است که البته جامعه ما از مسائل پیرامونش غافل نیست و این جای شکر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: انتظار می‌رود مجموعه‌ای مانند صدا و سیما روی این آیین بیشتر کار کند و پیشنهاد می‌گردد تا برنامه‌های تجلیل از شخصیت‌هایی مانند مرحوم حسنعلی علیپور که همه ثروت و دارایی خود را به ساخت مدرسه در نقاط محروم اختصاص داد، در مدرسه‌ها برگزار شود.

وی عنوان کرد: همچنین انتظار می‌رود شهرداری اردبیل در باغ شریعت که قرار است تملک و به روی عموم گشوده شود، تندیس‌هایی از شخصیت‌های خیر استان را به نمایش بگذارد و در زیر تندیس‌ها گزیده‌ای از شرح حال آنها را درج کند تا مردم با چنین شخصیت‌هایی بیشتر آشنا شوند.

آیت‌الله عاملی با اشاره به تعدد موسسه‌های خیریه در استان اردبیل، اظهار کرد: اراده‌ها و قلب‌های بزرگ به جامعه ما شرف و فضلیت می‌بخشند و امیدواریم تعداد این موسسه‌های خیریه به‌ویژه توجه خیران به بحث وقف بیش از این توسعه یابد.

وی ادامه داد: سرسپردگان بندگی خدا را جز اظهار ارادت به ساحت بزرگوارشان نشاید و تنها غرض قدردانی از زحمت‌های خالصانه‌شان است که اثرهای مادی و معنوی آنها در جامعه ماندگار شده است.

وی افزود: نیکوکاری اگرچه ماهیتی انسانی و اخلاقی دارد، اما کارکردهای موسسه‌های خیریه و مرکزهای نیکوکاری که مبتنی بر اخلاص، صداقت، خوش خلقی و پشتکار است، منحصر به این عرصه نشده و به عنوان یک نظام پنهان نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه از جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ایفا می‌کند.

گفتمان خیر و احسان باید در بین نسل جوان و آینده ساز ترویج شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل هم در این مراسم گفت: فعالیت موسسه‌های خیریه در این استان پیشینه‌ای ۸۰ ساله دارد که نشان دهنده تفکر عمیق و هویت خیرخواهانه فرهنگ این مهد تشیع است.

علیرضا حسین‌نژاد اضافه کرد: این نهاد به عنوان بزرگترین مجموعه خیریه کشور به استناد اسناد بالادستی و توجه خاص به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مردمی کردن جریان خیر و احسان، فعالیت‌های ویژه و درخور توجهی را با راه‌اندازی مرکزهای نیکوکاری در محله‌ها به منصه عمل رسانده است و توانسته نتیجه رضایت‌بخشی داشته باشد.

وی افزود: خیران به عنوان شریک سجده ولی‌نعمتان دردمند همواره در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و از این رو امروز تجلیل از چهره‌های منور، همت بلند، خدمات ارزشمند و سخاوتمندانه همه مسئولان موسسه‌های خیریه، مرکزهای نیکوکاری و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفت تا این محفل فرصتی برای گسترش بیش از پیش فعالیت‌های جامعه خیران و نیکوکاران و تقویت گفتمان خیر و احسان به‌ویژه در بین نسل جوان و آینده‌ساز فراهم کند.

امام جمعه اردبیل: آیین‌های تجلیل از خیرین در مدارس برگزار شود

به گزارش ایرنا، ۹ موسسه به نمایندگی از موسسه‌های خیریه و تشکل‌های مردمی استان اردبیل در ادامه این آیین با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) مورد تجلیل قرار گرفتند و تمبر یادبودی نیز به همین مناسبت رونمایی گردید.

همچنین جواد قرآن‌نویس، رئیس هیات مدیره بنیاد حمایت از کودکان سرطانی شمیم مهر استان اردبیل که از خیران بنام منطقه است و پیشینه فعالیت‌هایش در امور خیریه به بیش از ۵۰ سال می‌رسد، در این آیین به‌طور ویژه تقدیر شد.

۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در استان اردبیل مجوز فعالیت دارند که از میان آنها مجوز ۱۶۲ مرکز از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) صادر شده است.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha