افزون بر هفت هزار مورد تخلف در بازارهای خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ۶۰۰ مورد تخلف به ارزش ۱۴۰ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال طی عملکرد دولت در بازارهای استان شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

حسین حاجی بگلو روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۳۴ هزار و ۸۸۱ مورد بازرسی از بازار های خراسان شمالی توسط کارشناسان و بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

وی افزود: عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور در صدر تخلفات شناسایی شده در بازار استان است.

حاجی بگلو با اشاره به کاهش شمار پرونده های مربوط به گران فروشی در استان، گفت: شمار پرونده های گران فروشی در این مدت ۳۰ درصد نسبت به دولت قبل کاهش داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: دلیل کاهش تخلف گران فروشی، افزایش نظارت ها و بازرسی های مداوم از بازار استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ نفر بازرس این اداره کل خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۶۶۲ مورد گشت مشترک طی عملکرد دولت در بازارهای استان انجام شد که این گشت ها منجر به تشکیل ۲ هزار و ۵۹۱ فقره پرونده تخلف شد.

حاجی بگلو تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده های گشت مشترک ۷۱ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال گزارش شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی یادآور شد: افراد در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی، آن را با تلفن ۱۲۴ گزارش کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعال است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha