دانشنامه حج و زیارت ایران تدوین شد/ آماده انتقال تجربیات در حوزه زیارت به اندونزی هستیم

تهران- ایرنا- نماینده ولی در امور حج و زیارت کشورمان در دیدار با رییس حج اندونزی با تاکید بر اینکه آماده انتقال تجربیات در زمینه حج به اندونزی هستیم، گفت: دانشنامه هایی درباره مسایل حج و زیارت تهیه و تدوین شده است.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سفر خود به کشور اندونزی ضمن دیدار با مسئولان حج آن کشور روند موجود را مفید و موجب آشنایی با فعالیت های دو طرف در این حوزه دانست و برای تبادل نظر و انتقال تجارب اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب همچنین حج وعمره را نقطه اشتراک کشورهای اسلامی با یکدیگر دانست و به مسئولیت ها و وظایف سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حوزه حج و زیارت اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی ها در حوزه های مذهبی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی برای برگزاری هر چه بهتر حج زائران ایرانی، برخی از فعالیت های پژوهشکده حج و زیارت در حوزه حج و زیارت را برشمرد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه دانشنامه هایی درباره مسایل حج و زیارت تهیه و تدوین شده است، از مسئولان حج اندونزی برای سفر به ایران دعوت کرد و افزود: از طریق معاونت امور بین الملل بعثه نیز امکان ارتباط با دیگر کشورهای اسلامی فراهم است.

در ادامه این دیدار، رئیس حج اندونزی در خصوص نحوه ارائه خدمات به حجاج کشورمان از جمله تغذیه و تدارک مواد غذایی زائران ایرانی در عربستان سوالاتی مطرح کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت هم به تجارب کشورمان در بخش های مختلف از جمله بهره گیری از آشپزخانه های مرکزی و خود پخت درکشور میزبان برای ارائه خدمات در حوزه تغذیه اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha