حمایت ۱۲۰ میلیاردی  دولت از فعالان خانگی فرهنگ و هنر فارس

شیراز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: دولت از کسب و کارهای خانگی مرتبط با فرهنگ و هنر در این استان ۱۲۰ میلیارد ریال حمایت تسهیلاتی کرده است .

به گزارش ایرنا، حمیدرضا قانعی روز شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها ، بیان کرد: دولت سیزدهم توجه به مقوله فرهنگ، مسائل معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر و حمایت از این قشر فرهیخته را اولویت‌های خود قرار داده و امسال تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان کسب و کارهای خرد خانگی فرهنگی و هنری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات به فعالان ۱۲۸ رشته فرهنگی، هنری، رسانه و رایانه‌ با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فعالان مشاغل خانگی مستقل تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و مشاغل پشتیبان تا پنج میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند.

قانعی افزود: اتخاذ سیاست‌های حمایتی متناسب با شان پرچمداران فرهنگ و هنر کشور، توزیع عادلانه امکانات و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر از محوری‌ترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است که بارها بر آن تاکید شده است.

وی عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان یکی از نهادهای متولی حمایت از فعالان فرهنگی و هنری این استان، برای ارائه خدمات حمایتی، در حوزه خدمات فرهنگی و هنری ، کسب و کارهای منتخب رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال، کسب و کارهای چاپ و نشر فرهنگی و کسب و کارهای خدمات هنری بـرای شکوفایی اقتصاد فرهنگ و هنر تلاش می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه ارائه تسهیلات یکی از حمایت‌های دولتی از فعالان فرهنگ، هنر و رسانه است، توضیح داد: اهالی فرهنگ و هنر فارس می توانند با ارائه طرح‌های مرتبط با این حوزه‌ها و ثبت نام کسب و کارهای خرد خانگی در سامانه حمایت از مشاغل خانگی به آدرس https://smkh.mcls.gov.ir و یا درگاه ملی مجوزه ها به آدرس https://mojavez.ir/ از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha