آمادگی برای انتخابات در سمنان؛ از ثبت شعبه‌های اخذ رای تا آموزش مجریان

سمنان - ایرنا - استان سمنان با همراهی و همدلی مسوولان از ماه‌ها پیش برای برگزاری انتخابات پرشور در این دیار در تکاپو است و اکنون مراحل ثبت شعبه‌های اخذ رای حوزه‌های انتخابیه و همچنین آموزش مجریان برای مراحل مختلف در جریان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار سمنان پیشتر با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند ۱۴۰۲، گفت: استان برای این روز ۷۴۲ شعبه اخذ رای دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: در بحث ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت‌ به دوره‌ گذشته استان سمنان ۵۶ درصد افزایش تعداد ثبت نام کنندگان را ثبت کرده است.

آمادگی برای انتخابات در سمنان؛ از ثبت شعبه‌های اخذ رای تا آموزش مجریان

وی بیان کرد که تعداد شعبه های اخذ رای در استان سمنان نیز با افزایش همراه است و ۷۴۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری پیش بینی شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه تمامی دستاوردها، اقدامات، تلاشها و خدمتگزاری در حوزه های مختلف به مردم استان‌ باید در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ منجر به حضور و مشارکت حداکثری شود، تاکید کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پنج نفر در استان سمنان‌ ثبت نام کردند.

استاندار سمنان تصریح کرد: در مجموع ۱۵ حوزه انتخابیه در استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شد که چهار حوزه انتخابیه اصلی و ۱۱ حوزه فرعی،‌ بخشداری های مستقل هستند.

آمادگی برای انتخابات در سمنان؛ از ثبت شعبه‌های اخذ رای تا آموزش مجریان

آذرماه آخرین فرصت ثبت شعبه‌های اخذ رای

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: پایان آذرماه آخرین فرصت برای تعیین شعبه‌های اخذ رای در هیات‌های اجرایی اعلام شده است.

احمد ریواده روز شنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی استان سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری افزود: هشت حوزه انتخابیه استان سمنان تا امروز شعبه‌های اخذ رای را در سامانه ثبت کردند و هفت حوزه انتخابیه باقیمانده نیز شعبه‌های اخذ رای خود را تا پایان مهلت تعیین شده ثبت خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برنامه عملیاتی زمانبندی آموزش نیز توسط کمیته آموزش ستاد انتخابات استان تهیه و تدوین شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه دستورالعمل تبلیغات انتخابات در حوزه فضای مجازی در حال تدوین است، گفت: هیات بررسی تبلیغات و ستاد پیشگیری از جرایم تبلیغاتی انتخابات این استان تشکیل شد و جلسات آن در حال برگزاری است.

اصل بی‌طرفی و رعایت قانون

حسین شجاعی تصریح کرد: به‌روزرسانی شعبه‌های اخذ رای در نقاط مختلف استان سمنان انجام و ملزومات و تجهیزات مورد نیاز شناسایی شد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به اینکه چاپ تعرفه‌ها به اندازه مورد نیاز از دیگر موارد و اقدامات انجام شده توسط ستاد انتخابات است، تصریح کرد: تمامی فرایندهای انتخاباتی توسط ستاد انتخابات با رعایت اصل بی طرفی و توجه به مُر قانون تاکنون انجام شد.

رییس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان سمنان گفت: دوره‌های آموزشی ویژه فرمانداران و بخشداران استان در حال برگزاری است.

شاهچراغ بیان کرد: دوره های آموزشی با حضور مربیان اعم از کارشناسان متخصص مربوطه و معاونان سیاسی که توسط ستاد انتخابات کشور آموزش دیدند، انجام می شود.

رییس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بحث قانون‌خوانی و همچنین اشراف کامل بر دستورالعمل و آیین نامه‌ها از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در دستور کار قرار دارد.

آمادگی برای انتخابات در سمنان؛ از ثبت شعبه‌های اخذ رای تا آموزش مجریان

اطلاع‌رسانی اخبار انتخاباتی از اولویت‌ها

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: پوشش اخبار مرتبط با انتخابات در سایت و سکوهای اطلاع رسانی در دستور کار است.

حجت الله یحیایی افزود: تبلیغات محیطی و تولید محتوا برای نشریات و رسانه‌ها از دیگر موارد انجام شده توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان سمنان است.

وی اضافه کرد: آماده سازی ستاد انتخابات استان سمنان و تدوین اساسنامه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان تاکنون انجام شد.بخش انتخابات در سایت استانداری سمنان راه اندازی و تولید مسابقه صندلی سبز با محوریت انتخابات آغاز شد.

آگاهی‌بخشی از جرائم انتخاباتی

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تشکیل قرارگاه تبیینی رسانه و تولید فیلم‌های ۲ دقیقه ای از چهره های شاخص به منظور دعوت برای حضور در انتخابات و ساخت استودیو انتخابات ، از برنامه‌های این کمیته است.

رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تخلفات مندرج در قانون انتخابات احصاء و مرتبط با موضوعات مختلف در زمان خود ابلاغ می شود.

جاویدپور بیان کرد: آگاهی بخشی به نامزدها و داوطلبان در راستای قوانین به منظور جلوگیری از ارتکاب تخلفات و جرایم انتخاباتی باید در دستور کار باشد.

رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: آگاهی بخشی درباره قانون جدید انتخابات در حوزه پیشگیری از جرائم انتخاباتی در حوزه ستاد انتخابات استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس اعلام وزارت کشور، انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

استان سمنان در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تعداد ۴۶۱ نفر ثبت نام‌کردند که این تعداد به ۲۵۲ نفر به مرحله ثبت نام‌نهایی رسیدند، از کل تعداد ثبت نام کنندگان نهایی، ۱۹۸ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۶ نفر نیز تایید نشد، همچنین ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۶ نفر انصرافی ثبت شد.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha