۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85309595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیران پاکستان و سوریه جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کردند

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیران پاکستان و جمهوری عربی سوریه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواستار اقدام جامعه جهانی برای فشار بر اسرائیل جهت توقف حملات وحشیانه و برقراری آتش بس شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، انوار الحق کاکر امروز و در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در دوبی با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان بر تعهد دولت این کشور برای تقویت روابط دو جانبه با سوریه و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: اسلام‌آباد به روابط برادرانه و دیرینه خود با دمشق اهمیت زیادی قائل است.

طرفین تعهد یکدیگر را برای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری ابراز کردند. آنان همچنین برای احیای کمیسیون مشترک وزیران و برگزاری نشست آن در آینده موافقت کردند.

نخست وزیران پاکستان و سوریه همچنین پیرامون خشونت‌های جاری رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین گفت‌وگو کردند و از جامعه بین‌المللی خواستند تا به این وضعیت توجه معنادار داشته باشد.

براساس این گزارش، دو طرف خواستار فشار بر صهیونیست‌ها برای توقف حملات وحشیانه به غزه، اطمینان از آتش بس، تسهیل کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه و حل مساله فلسطین در راستای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در اولین روز از پایان آتش‌بس در غزه، حملات همه‌جانبه خود علیه شهروندان این باریکه را از سر گرفته و بیش از ۱۷۸ فلسطینی را به شهادت رساندند. نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به این جنایت‌ها تجمعات نظامیان صهیونیستی را هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha