افزودن ۳۰ هزار متر مربع به فضای بهداشتی درمانی خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۰ هزار متر مربع پروژه بهداشتی و درمانی در استان تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد موسوی میرزایی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی اساتید، اعضای هیات علمی، نخبگان و فن آوران دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی با سخنگوی دولت افزود: اکنون نیز ۹۳ پروژه با ۱۲۰ هزار متر مربع در همه شهرستان‌های استان در دست اجرا است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که سال ۱۳۶۶ راه‌اندازی شد، امروز با ۶۵ کد رشته و ۱۱ رشته تحصیلات تخصصی و چهار هزار دانشجو و ۳۳۵ عضو هیات علمی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۵ بیمارستان، ۹ دانشکده، هشت هزار و ۶۴۵ نفر کارکنان دانشگاه، ۴۰۰ پایگاه بهداشتی و ۸۵ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تامین و ارتقای تجهیزات پزشکی از خدمات مستمر نظام است، گفت: طی ۲ سال گذشته بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی از جمله ۲ دستگاه ام آر آی و ۲۵ دستگاه دیالیز به تجهیزات پزشکی استان اضافه شده است.

موسوی میرزایی با اشاره به تکمیل پروژه بیمارستان خوسف و بشرویه در دولت سیزدهم، بیان کرد: تکمیل پروژه اورژانس بیمارستان، پانسیون پزشکان و کلینیک، احداث آشیانه اورژانس هوایی و پروژه ارتقای بیمارستان در شهرستان نهبندان از دیگر فعالیت‌های مهم دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در استان بوده است.

وی گفت: احداث ۱۵۰ تخت بیمارستانی در طبس، کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی در سرایان و ساخت پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی در زیرکوه از جمله طرح‌های در دست ساخت در خراسان جنوبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: وصول مطالبات بیمه‌ای خیلی تاخیر دارد و همین امر موجب شده که به پرسنل بدهکار باشیم، ماهانه ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه نیروهای شرکتی را پرداخت می‌کنیم و تاخیر در مطالبات بیمه‌ای مشکلاتی در تامین برخی هزینه‌ها به بار می‌آورد که نیازمند مساعدت برنامه بودجه هستیم.

جمعی از استادان دانشگاه‌ها، نخبگان و فن آوران استان خراسان جنوبی نیز در این نشست دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در موضوعات مختلف را بیان کردند.

"علی بهادری جهرمی" سخنگوی دولت صبح امروز (شنبه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و در محل استانداری با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب دیدار کرد، همچنین با حضور وی در این نشست از پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان رونمایی شد.

وی در بدو ورود به استانداری خراسان جنوبی به مقام شامخ شهید گمنام مدفون در این مکان ادای احترام کرد و طرح مردمی کاشت درخت و پویش "صبح زیتون" یادمان شهدای فلسطین همزمان با سراسر کشور و با حضور سخنگوی دولت در این استان آغاز شد.

بهادری جهرمی عصر امروز به دانشگاه بیرجند رفت و در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان شرکت کرد.

نشست هم اندیشی اساتید، اعضای هیات علمی، نخبگان و فن آوران دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی برنامه دیگر سخنگوی دولت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این سفر یک روزه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha