آمریکا برای مقابله با نفوذ چین موشک‌های میان‌برد در هندوپاسفیک مستقر می‌کند

تهران- ایرنا- یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ارتش این کشور قصد دارد به منظور تقویت بازدارندگی در مقابل چین موشک‌های میان‌برد در هندوپاسفیک مستقر کند.

به گزارش ایرنا، «راب فیلیپس» سخنگوی نیروی زمینی فرماندهی هندوپاسفیک ارتش آمریکا به روزنامه ژاپنی «نیکی» گفت که این موشک‌ها در سال ۲۰۲۴ در منطقه مستقر خواهند شد.

وی افزود که یکی از گزینه‌ها استقرار موشک‌های زمینی SM-۶ و موشک کروز تاماهاوک است. این موشک‌ها ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر برد دارند.

فیلیپس اطلاعاتی درباره زمان دقیق و محل استقرار این موشک‌ها ارائه نکرد.

«آنکیت پاندا» پژوهشگر ارشد در اندیشکده کارنگی گفت که گوام احتمالا اصلی‌ترین مقصد موشک‌های میان‌برد آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود.

این نخستین باری خواهد بود که پس از انقضای «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» (INF) در سال ۲۰۱۹ موشک‌های میان‌برد مستقر می‌شوند. این پیمان سال ۱۹۸۷ و میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق امضا شد و براساس آن، موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد دارای برد ۵۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر باید نابود شوند.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره توان نظامی چین اعلام کرده، در حالی که ایالات متحده به پیمان INF پایبند بوده، چین زرادخانه موشک‌های میان‌برد خود را گسترش داده است و این کشور یک هزار و ۵۰۰ موشک دارای برد هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر دارد.

این در حالی است که انگلیس و آمریکا با هدف مقابله با چین و جلوگیری از نفوذ پکن در هندوپاسیفیک تصمیم دارند استرالیا را تا اوایل دهه ۲۰۳۰ با زیردریایی‌های تهاجمی هسته‌ای خود تجهیز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha