۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85309945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در زنجان افزایش می‌یابد

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبر: 85309945
سرعت وزش باد در زنجان افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود سامانه ضعیف بارشی به استان از روز چهارشنبه هفته جاری سرعت وزش باد افزایش یافته و به حد نسبتا شدید می‌رسد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سامانه موجب بارش های خفیف و محلی در برخی نقاط استان خواهد شد، افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآور شد:‌ تا عصر سه شنبه هفته جاری هوا در اغلب مناطق استان به خصوص شب هنگام سرد است و در روزهای پایانی هفته دماها به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

سلطانی اظهار داشت:‌ دمای هوای شهر زنجان هم اکنون منفی ۲ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی ۲ و ۱۷ درجه، ابهر منفی یک و ۱۹، خرمدره یک و ۱۸ درجه، آببر ۹ و ۲۲ درجه، سلطانیه منفی پنج و ۱۶ درجه، قیدار یک و ۱۵ درجه و ماهنشان صفر و ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha