۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85310008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح قلم پاییزه و زمستانه در خوزستان برای اجرای عدالت آموزشی عملیاتی شد

اهواز- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح "قلم پاییزه و زمستانه" به منظور اجرای عدالت آموزشی در مدارس استان و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان لازم‌التوجه در حال اجرا است.

سید فرانک موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اجرای عدالت آموزشی بین دانش‌آموزان و در مناطق مختلف توسط آموزش و پرورش خوزستان به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی گفت: در همین راستا برای ایجاد فرصت‌ آموزشی برابر در بین تمامی دانش‌آموزان استان طرح آموزش قلم پاییزه و زمستانه با همراهی و کمک معلمان خیر آموزشی عملیاتی شده است.

موسوی ادامه داد: در این طرح کلاس‌های فوق برنامه و جلسات آموزشی برای دانش آموز و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود تا سطح علمی این دانش آموزان ارتقا یابد.

دانش آموزان لازم التوجه دانش آموزانی هستند که به دلایل مختلف نیاز به رسیدگی ویژه خواهند داشت و برای پیشرفت تحصیلی آن ها راهکارهایی را باید بررسی کرد و به اجرا درآورد تا آن ها هم بتوانند موقعیت مناسب خود را ابتدا در مدرسه و خانواده، و سپس در جامعه پیداکنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، ارتقای کمی و کیفی سطح آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این طرح دانست که باعث کاهش فاصله علمی بین این قشر از جامعه می‌شود.

موسوی ادامه داد: این طرح برای پایه‌های تحصیلی اول تا ششم ابتدایی در ۲ زمان صبح و بعد از ظهر در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، در تابستان سال جاری نیز طرح قلم تابستانه برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان لازم التوجه و کاهش فاصله سطح علمی در مقطع ابتدایی برگزار شد.

بر اساس اعلام مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در سال تحصیلی گذشته ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان به کلاس‌های درس برگشتند.

یکی از اهداف اجرای طرح قلم در مدارس استان به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha