اعتبار احداث سه مدرسه در ساوه از سوی ستاد بازآفرینی تامین شد

ساوه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ساوه گفت: ستاد بازآفرینی کشور اعتبار مورد نیاز احداث سه باب مدرسه در مناطق حاشیه و سکونت گاه های غیر رسمی این شهرستان را تامین کرد.

به گزارش ایرنا، محمد حسن قاسمیان روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش ساوه اظهار کرد: هم اکنون با همکاری دستگاه های اجرایی و معاونت عمرانی فرمانداری در حال شناسایی و معرفی اراضی مورد نیاز احداث این مدارس هستیم.

وی اضافه کرد: احداث این مدارس از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری بخش قابل توجهی از نیاز شهرستان به مراکز آموزشی در مناطق حاشیه و سکونت گاه های غیر رسمی را مرتفع می کند و پیگیری تحقق این مهم تا تخصیص کامل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری لازم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ساوه هم در این آیین با اشاره به اینکه علاوه بر تصویب اعتبار مورد نیاز احداث سه باب مدرسه در مناطق حاشیه از سوی ستاد بازآفرینی کشور، در این شهرستان خرید هشت قطعه زمین با کاربری آموزشی برای احداث مدارس در شهرک های اقماری ساوه به نرخ دولتی مصوب شده است.

اعتبار احداث سه مدرسه در ساوه از سوی ستاد بازآفرینی تامین شد

صالح کربلایی حسنی یادآور شد: برای خرید این اراضی آموزشی با حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع ۷۱ میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده که انتظار می رود آموزش و پرورش با همکاری اداره کل نوسازی مدارس به منظور جلوگیری از تغییر قیمت و تاخیر در آغاز ساخت مدارس این اعتبار را تا پایان سال به راه و شهرسازی استان پرداخت کند.

وی در خصوص تصویب اعتبار احداث سه باب مدرسه در مناطق حاشیه و سکونت گاه های غیر رسمی اظهار کرد: اراضی معرفی شده برای یک باب مدرسه در محدوده مناطق حاشیه قرار گرفته و لازم است با همکاری شهرداری اراضی مورد نیاز دیگر مدارس نیز شناسایی و معرفی شود.

جذب ۱۴۰ معلم در ساوه

مدیرآموزش و پرورش ساوه هم در این جلسه با بیان اینکه با جذب ۱۴۰ معلم از محل آزمون های آموزش و پرورش هم اکنون مشکل کمبود نیرو در تمام مدارس شهری و روستایی این شهرستان مرتفع شده است افزود: نیروهای خرید خدمت و جق التدریسی نیز با وجود مازاد بودن نیرو پس جذب استخدامی ها همچنان بکار خود در مدارس ادامه می دهند.

اصغر قراخانلو همچنین در خصوص کمبود کتب در مدارس هم گفت:تا کنون ۹۹.۵ درصد از ۵۰۰ هزار جلد کتاب مورد نیاز دانش آموزان ساوه در اختیار آنان قرار گرفته اما به علت نا هماهنگی در توزیع کتاب در استان و تخصص آن از طریق وزارتخانه مشکل تامین کتب باقی مانده وجود دارد.

وی اضافه کرد: با رایزنی های انجام شده از طریق وزارتخانه با همکاری مدیرکل اموزش و پرورش استان مرکزی مقرر شده کتاب های باقی مانده در روزهای جاری به شهرستان ارسال شود.

۵۶ هزار دانش آموز و سه هزار نوآموز ساوجی در ۲۹۳ مدرسه هم اکنون در حال تحصیل هستند و بیش از ۲ هزار معلم و کادر آموزشی نیز در شهرستان ساوه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha