رهبری به پهلوان کوچک چه گفتند + فیلم

تهران - ایرنا - اجرای برنامه ورزش زورخانه‌ای در محضر رهبر معظم انقلاب در دیدار قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و توجه دوباره ایشان به این ورزش ملی - مذهبی و بین‌المللی کردن آن، نقطه عطف دیگری برای این رشته اصیل است.

به گزارش ایرنا، اول آذر امسال بود که مدال‌آوران، مسئولان و قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در ابتدای دیدار، تیم جوانان زورخانه‌ای کشورمان در حضور رهبر انقلاب برنامه زیبایی را اجرا کردند که مورد توجه ایشان نیز قرار گرفت.

ایشان با تشکر از ورزش باستانی زیبای تعدادی از نوجوانان و جوانان در آغاز این دیدار گفتند: همان‌گونه که سال‌های قبل به مسئولان ورزشی گفته شد، ورزش باستانی ظرفیت تبدیل به یک ورزش بین‌المللی را دارد و باید در این مسیر تلاش شود.

همچنین در حاشیه دیدار ورزشکاران با رهبر انقلاب، تعدادی از نوجوانان ورزشکار که دقایقی در حسینیه امام خمینی (ره) به اجرای ورزش باستانی پرداختند، با معظم‌له تصویر یادگاری ثبت کردند. رهبر انقلاب از این نوجوانان قدردانی کردند و گفتند: امروز ورزشی که اینجا این بچه‌ها کردند، از ورزش زورخانه‌ای که ما در دوره‌ی جوانی دیدیم، انصافاً بهتر بود. هم چرخشان بهتر بود، هم میلشان بهتر بود، هم شنایشان بهتر بود، هم کار پایشان بهتر بود، همه چیزش بهتر بود.

در همین راستا گروه ورزشی ایرنا از یاسین مظهری نونهالی که در محضر رهبر انقلاب شعرخوانی داشت و همچنین مسعود ملکی مربی این تیم که دبیر فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز است دعوت کرد تا با حضور در ایرنا در خصوص اجرای این برنامه و سایر موارد صحبت کنند.

مشروح کامل این مصاحبه را در زیر می‌خوانیم:

مسعود ملکی دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و همچنین مربی تیم ورزش باستانی گفت: دیدار با رهبری یک‌دفعه‌ای بود و از قبل هماهنگ نشده بود. نمی‌دانم پس از اجرا، خودمان را چگونه به حیاط رساندیم، چرا که در آن لحظه پا برهنه به حیاط رفتم. برای این دیدار استرس داشتیم و شما می‌خواهید رهبرتان را ببینید، رهبری که آرزویتان دیدار با اوست. آن لحظه سرد بود و استرس هم به سرما اضافه شد. رهبر معظم انقلاب در حیات با قهرمانان ورزشی دیدار کردند و وقتی رسیدن به آقا یاسین، او را با خنده و مهربانانه نوازش کردند. از آقا یاسین سوال کردند که این شعرها را کی به شما یاد داده که گفتند پدرم. حضرت آقا خنده‌شان گرفت و تشکر کردند، بعد از آقا یاسین از تک تک بچه‌ها هم تشکر کردند. خیلی روی مرشدها حساس بودند که با آنها هم صحبت کردند از اشعار و ضرب و هماهنگی تشکر کردند. برای من جای سوال بود که روی ریتم هم ایشان نظر داشتند.

از دیدار با آقا خوشحال شدم

یاسین مظهری ورزشکار خردسال هم که به همراه پدرش در ایرنا حضور یافته بود، گفت: یک روز سردار باران چشمه من را صدا زد و گفت آماده باش، می‌خواهیم برویم یک جای خوب. منم گفتم می‌دانم کجا، می‌خواهیم برویم پیش آقا. خیلی خوشحال شدم که از نزدیک آقا را دیدم. می‌خواستم چفیه آقا را بگیرم که یکی از زودتر از ما رفته بود و گرفته بود.

این پهلوان کوچک در پاسخ به این سئوال که قبل از دیدار با حضرت آقا به چه چیزی فکر می‌کرد، پاسخ داد: قبل از رفتن به حسینیه امام خمینی (ره) فکر می‌کردم که آنجا چگونه است. البته دیده بودم و می‌خواستم از نزدیک ببینم. به آقا و به اجرای برنامه فکر می‌کردم. وقتی به حیات منزل آقا رفتیم، چند نفر را که آقا دیدند، رسیدند به من و گفتند آفرین آفرین و بعدا یک انگشتر جایزه دادند و گفتند این اشعار سخت را از کی یاد گرفتی و گفتم از پدرم.

اهل بیت (ع) ناظر بر اعمال ما هستند

دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای ادامه داد: اهل بیت (ع) به ورزش زورخانه‌ای نظر دارند و شما دیدید که آن برنامه در محضر رهبر انقلاب به خوبی اجرا شد. خاطره‌ای بگویم از سردار صفارزاده که همه ما باستانی‌کاران به او مدیون هستیم. وقتی که سردار باران چشمه به فدراسیون آمدند، چندین مرتبه به دنبال سردار صفارزاده رفتند که با ما همکاری کنند که قبول نمی‌کردند و می‌گفتند که من بازنشسته شدم و دوست دارم کنار مرقد حضرت معصومه (س) کار تحقیقاتی انجام بدهم. یک روز صبح بعد از ۶ تا ۷ ماه که ما می‌رفتیم دنبالشون، سردار صفارزاده آمدند فدراسیون و در کمال تعجب بعد از لحظاتی دیدم که سردار باران‌چشمه به او حکم دادند. بعد از فوت ایشان که سردار صفارزاده نه اهل دروغ بود و نه اهل ریا بود و فقط کار را برای رضا خدا انجام می‌داد، سردار باران‌چشمه از قول ایشان گفت که من خواب حضرت معصومه (س) را دیدم که به من گفتند، چرا ورزشی که برای جد ما است را نمی‌روی کمک کنی.

سردار صفارزاده حدود سه ماه با فدراسیون همکاری داشتند که بعد به رحمت خدا رفتند که این همکاری منجر شد به تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی.

از دست آقای خیابانی ناراحتم

یاسین مظهری ورزشکار زورخانه‌ای نیز در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: پرسپولیسی هستم و برای آنکه دل ماردم را شاد کنم گاهی هم استقلالی می‌شوم. از دست آقای خیابانی ناراحت بودم چرا که چفیه آقا را زودتر گرفت. بعد از اجرای برنامه و در مدرسه، مدیر مدرسه و خانم معلم آمدند پیش من و به بچه‌ها گفتند که فیلم یاسین را دیدید و از من خواستند که دوباره شعر بخوانم.

آقا فرمودند اگر مهمان خوبی دارید به زورخانه آستان قدس ببرید

ملکی مربی تیم ورزش باستانی در خصوص صحبت‌هایی که اعضا تیم با رهبر انقلاب در حاشیه دیدار جامعه ورزش داشتند، توضیح داد: پس از اجرای برنامه به دلیل جمعیت زیاد، قرار بود داخل گود بشینیم که بعد گفتند صف اول بنشینیم. رفتیم صف اول، فکر کنم شاید هزار نفر این اتفاق برایشان نیافتاده که در سه متری آقا بنشینند و به صحبتشان گوش بدهند. حضرت آقا صحبتشان را با تشکر از بچه‌ها آغاز کردند که چند نفر از بچه‌ها شروع کردند به گریه کردن. بعد از آن حاج آقا حسینی از بیت که خیلی زحمت کشیدند و گفتند که حضرت آقا می‌خواهند شما را ببیند و رفتیم به مسیری که به منزلشان منتهی می‌شد که چند تا از قهرمانان گذشته و حال بودند و بچه‌ها را مورد تفقد قرار دارند.

دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: چند بحث مهم را در حضور ایشان مطرح کردم، از جمله بین‌المللی کردن ورزش زورخانه‌ای و موضوع بعدی طرح شهید طوقانی بود و داشتن یک زورخانه ملی در خور نام جمهوری اسلامی که یکی از مشکلات فدراسیون است. در استان‌ها زورخانه خوب و با کیفیت داریم، ولی در تهران نیست و سردار باران‌چشمه با آقا صحبت کردند و توضیحاتی دادند و ایشان هم با شوخی گفتند اگر مهمان خیلی مهمی دارید می‌توانید ببرید زورخانه آستان قدس ورزش کنند.

ملکی تصریح کرد: زورخانه آستان قدس رضوی یکی از بهترین زورخانه‌های ما است و این نشان می‌دهد که ایشان حتی روی زورخانه‌های ما اطلاعات و تسلط دارند.

رفتار رهبری مثل یک باستانی کار حرفه‌ای بود

دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: اگر یاسین و دوستان خیلی خوب و مسلط آن روز برنامه بستانی را اجرا کردند، به دلیل رفتار خوب و پدرانه حضرت آقا بود. ایشان با نگاه پدرانه و لبخند آرام‌بخش، دل بچه‌ها را آرام کردند و آنها هم احساس کردند در باشگاه خودشان تمرین می‌کنند نه جلو حضرت آقا و مسئولان؛ این نکته کلیدی در آن روز بود. آقا وقتی از پله بالا آمدند و بچه‌ها با ضرب و زنگ ایشان را وارد کردند و با خنده و مهربانی و با نگاه پدرانه با مرشد برخورد کردند و وقتی مرشد استرسش کم شود این به ورزشکاران منتقل می‌شود.

سخنان رهبری نقشه راه ورزش زورخانه‌ای است

این پیشکسوت زورخانه‌ای در ادامه سخنانش در خصوص چگونگی انتخاب تیم و به خصوص یاسین گفت: دو هفته قبل از برنامه، سردار باران‌چشمه رئیس فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفتند قرار است همچین برنامه‌ای در بیت اجرا شود. هر ایرانی ذوقش و آرزویش این است که آقا را ببیند و ما هم چنین آرزویی را داشتیم و ضمن آنکه برای نخستین مرتبه قرار بود در بیت رهبری ورزش زورخانه‌ای برگزار شود که من هر روز موضوع را پیگیری می‌کردم که ۱۰ روز قبل سردار باران‌چشمه اعلام کردن که آماده باشید. بلافاصله با همه اعضا فدراسیون جلسه برگزار کردیم که رئیسان هیئت‌ها و مربیان استانی زحمت کشیدند نیروهای خودشان را در اختیار ما گذاشتند.

با توجه به شناختی که از آقا یاسین داشتیم قرار شد که او را برای این برنامه دعوت کنیم. با پدر بزرگوار و مربی او تماس گرفتیم که در اختیار ما قرار دارند که اتفاق خوبی بود و می‌دانستیم که یاسین کارش را به درستی انجام می‌دهد. اگر یک جایی می‌دانستیم که خیلی خوب کار انجام می‌شود بحث یاسین بود چرا که خیلی مسلط است.

خیلی خوب از پس کار برآمدیم و فکر نمی‌کردیم کار میل بازی تا این حد خوب جلوه کند و خدا را شاکرم نه اینکه حال ورزش زورخانه‌ای چند روزی خوب است بلکه حال ورزش ما با این اتفاق خوب شد و مهمتر از اینکه حضرت آقا تخصصی در مورد زورخانه صحبت کردند و این رسالت ما را در این رشته سنگین‌تر کرد و تمام کلماتشان و جملاتشان را بتوانیم سرمش راه خودمان قرار بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha