پیگیری فرماندار تهران از دستگاه‌ها در مورد کاهش نرخ فرو نشست زمین
عکس تزئینی است

تهران‌ بزرگ - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: همگرایی، اثربخشی و تحقق پذیری اقدامات دستگاه‌ها در کاهش نرخ و وسعت فرو نشست زمین در این شهرستان با جدیت توسط فرمانداری تهران پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد قیومی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی و بررسی اقدامات دستگاه ها با موضوع فرونشست تهران که با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، افزود: لایحه‌ای در خصوص تکالیف دستگاه‌ها با موضوع فرونشست در مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است.

وی اظهار کرد: برابر بررسی‌های صورت گرفته اجرای طرح‌های موثر در کاهش فرو نشست، از جمله باز چرخانی آب، طرح تعادل بخشی، احیای منابع آبی، مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز با مطالبه گری جدی فرمانداری پیگیری می‌شود.

در این جلسه نمایندگان سازمان نقشه برداری کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، سازمان زمین شناسی، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و شرکت آب و فاضلاب گزارش‌های خود این موضوع را ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران چندی پیش از فرونشست زمین به عنوان زلزله خاموش یا سرطان زمین یاد کرده و گفته بود: بر اساس آمار در جنوب، مرکز و دشت‌های غرب و جنوب غرب استان تهران، شاهد بیشترین فرونشست زمین هستیم.

حلیا سادات حسینی اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مناطق ۱۶-۱۷-۱۸-۱۹ و ۲۰ شهرداری تهران و شهرهای اسلامشهر، شهریار، چهاردانگه، نسیم شهر، صباشهر و کهریزک تحت تاثیر فرونشست دشت تهران قرار دارند.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تهران رکوردار فرونشست زمین در جهان است، افزود: توقف روند رو به رشد مصرف و برداشت آب و دادن فرصت، تجدیدشوندگی برای احیای آبخوان‌ها، صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی، تزریق آب‌های مازاد روی سطح زمین به سفره‌های زیرزمینی، استفاده صحیح و کارآمد از منابع آبی، ممنوعیت استفاده بیش از حد از حوضه‌های آب‌های زیرزمینی، تصفیه آب‌های شهری و استفاده دوباره از آن در کارخانه‌ها، احداث چاه جذبی از جمله راهکارهای برون رفت از فرونشست و مدیریت در کلانشهر تهران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha