شرکت های بیمه در خراسان‌شمالی بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق تامین خسارت های بیمه ای خراسان شمالی گفت: شرکت های بیمه استان در سالجاری ۳۳۰ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال خسارت به ۴۹۵ زیان دیده از ناحیه تصادفات پرداخت کردند.

احمد کامران فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان ۱۰۵ میلیارد ریال خسارت پرداختی مربوط به مواردی است که حادثه دیده در تصادف مقصر بوده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ میلیارد ریال خسارت پرداختی نیز مربوط به تصادفاتی است که مقصر از صحنه فرار کرده است.

کامران فر با بیان اینکه پرداخت ۹۲ میلیارد ریال خسارت مربوط به افراد مقصر در تصادفات است، گفت: ۴۷ میلیارد ریال خسارت نیز بابت مواردی پرداخت شده که اشخاص فوتی مقصر بوده اند.

مدیر صندوق تامین خسارت های بیمه ای خراسان شمالی تصریح کرد: ۸۵ درصد از مقصران بدون بیمه نامه بوده اند که در این زمینه نیز ۷۳ میلیارد ریال به ۷۵ مورد پرونده خسارت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این صندوق با هدف حمایت از زیان دیدگان حوادث رانندگی تشکیل شده است، اظهار کرد: در برخی از پرونده ها نیز میزان خسارت مازاد بر سقف بیمه نامه ها است که صندوق تامین خسارت های بیمه ای خراسان شمالی در این خصوص پنج میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال به خسارت دیدگان پرداخت کرده است.

وی افزود: همچنین این صندوق در سالجاری سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال خسارت به مقصران خارج از شرایط بیمه نامه پرداخت کرده است.

بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم بیمه شخص ثالث

مدیر صندوق تامین خسارت های بیمه ای خراسان شمالی از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم رانندگی به مناسبت هفته بیمه خبر داد و گفت: جریمه بیمه شخص ثالث و دیر کرد بیمه موتورسیکلت، ماشین آلات بخش کشاورزی و سایر وسایل نقلیه بخشوده می شود.

کامران فر افزود: برای موتورسیکلت ها و ماشین آلات بخش کشاورزی این بخشودگی از ۱۳ آذرماه تا ۳۰ دی ماه امسال است که راکبان و رانندگان فرصت دارند از این بخشودگی استفاده کنند.

استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha