۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85310143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش در دانشگاه کردستان افتتاح شد+فیلم

سنندج- ایرنا- نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» در دانشگاه کردستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس پارک علم و فناوری استان کردستان روز یکشنبه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: هر ساله در هفته پژوهش از دستگاه‌های اجرایی و آموزشی - پژوهشی دعوت به عمل می‌آید تا نتایج پژوهشی یکساله خود را عرضه کنند.

به گفته بابک سوری نمایشگاه امسال با مدیریت پارک علم و فناوری و با حضور تمام دانشگاه‌های استان، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌ها، بنیاد نخبگان، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و مرکز تحقیقات کشاورزی استان به مدت ۳ روز در دانشکده ادبیات و علوم اجتماعی دانشگاه کردستان دایر است.

دبیر نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کردستان اضافه کرد: این نمایشگاه با تاکید بر پژوهش‌های کاربردی محور و فناوری‌های تجاری‌سازی شده برگزار شده است.

سوری با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ پژوهش یکی از اهداف برگزاری هفته پژوهش است، گفت: توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و هدفمند نمودن ارتباطات کنشگران این زیست بوم از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش است و در این نمایشگاه ارائه پژوهش‌ها و عملکردهای تحقیقاتی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و ارائه نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی از یک سو و نمایش توانمندی‌های فناوران استان از سوی دیگر به منظور استفاده از فناوری برای رفع نیازهای فناورانه استان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا ارکان مختلف توسعه فناوری و نوآوری استان علاوه بر نمایش توانمندی‌های خود بتوانند با تقویت شبکه سازی و تعامل سازنده برای تکمیل چرخه علم و فناوری و تجاری سازی فناوری گام موثری بردارند.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان کردستان با حضور فعال دانشگاه‌ها، مراکز علمی، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی و پژوهشی با هدف کاهش فاصله بین دانشگاه، صنعت و جامعه مصرف کننده، تشویق جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به ایده‌پردازی و فن‌آفرینی برپا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha