آیین استقبال از شهید مدافع حرم در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - آیین استقبال از پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار حسن اکبری در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر مطهر شهید والامقام سردار شهید حسن اکبری قره تپه ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۱۲ آذرماه با حضور پرشکوه مردم ولایتمدار اردبیل در میدان شهید خلبان غفور جدی (ایثار) وارد اردبیل و آیین استقبال از پیکر مطهر این شهید گرانسنگ در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این آیین با بیان اینکه شهدا مظهر اقتدار و قدرت نظام و انقلاب اسلامی هستند، گفت: امروز ما هر چه داریم از شهدا است و عزت و عظمت کشور مرهون و مدیون شهدای انقلاب است.

وی اضافه کرد: شهدا برای کشور ما عزت و اقتدار به ارمغان آوردند و سبب سربلندی ملت ایران شدند و همه باید برای تحقق آرمان های شهدا تلاش کنند.

حجت‌الاسلام حسین علیی با بیان اینکه با بیان اینکه بنا به فرموده قرآن، "شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند"، اظهار کرد: این وعده الهی است و در وعده الهی تخلف وجود ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: سردار شهید حسن اکبری با ۴۴ ماه حضور در جبهه و ۵۵ درصد جانبازی در دوران دفاع مقدس دین خود را به کشور و انقلاب اسلامی ادا کرده بود اما بعد از گذشت ده‌ها سال دوباره احساس مسئولیت کرده و با حضور در سوریه به دفاع از اسلام و اهل بیت (ع) پرداخت که در اعزام اول مجروح شد و در اعزام دوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت‌الاسلام علیی اضافه کرد: چه توفیقی بزرگتر از شهادت، چرا که شهدا بندگان خالص و برگزیدگان خداوند هستند و هر کس به چنین توفیقی دست نمی یابد.

وی ادامه داد: شهدا با نثار جان و هستی خود به اسلام و نظام اسلامی، نگذاشتند دشمنان و بدخوهان ملت ایران به اهداف پلید و شوم خود برسند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس اردبیل با اشاره به آرمان های شهدا، گفت: حفاظت از انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه از جمله اهداف شهدا بود و امروز همه آحاد ملت ایران وظیفه دارند برای تحقق آرمان های شهدا تلاش کنند.

امروز پیکر این شهید والامقام با استقبال پرشکوه مردم شهیدپرور نیر به این شهرستان منتقل شد که مراسم بزرگداشت شهید اکبری پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد جامع این شهرستان برگزار خواهد شد.

علاوه بر این، مراسم شبی با شهید نیز امروز پس از اقامه نماز مغرب و عشا در روستای قره تپه شهرستان نیر با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) فردا دوشنبه ۱۳ آذرماه از اردبیل به تهران منتقل و با حضور گسترده آحاد مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و مسئولان لشگری و کشوری تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

سردار شهید حسن اکبری در روستای قره تپه شهرستان نیر به دنیا آمد و با آغاز جنگ تحمیلی به مدت ۴۴ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و با ۵۵ درصد جانبازی از یادگاران دوران دفاع مقدس بود.

این شهید والا مقام که در سوریه فرمانده گردان تخریب بود، آذر سال ١٣٩۵ در حال پاک‌سازی منطقه تدمر در حومه شهر حلب (خان‌طومان) سوریه مورد اصابت چندین گلوله توپ داعش قرار گرفت و به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha