۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85310186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ هزار تن بذر گواهی شده در خوزستان توزیع شد

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85310186
۴۴ هزار تن بذر گواهی شده در خوزستان توزیع شد

اهواز - ایرنا - سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۴۴ هزار تن بذر گواهی شده از اوایل مهرماه تا کنون در استان توزیع شده است.

عبدالرضا سیداحمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تعداد بذر گواهی شده گندم، جو، کلزا و ذرت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال زراعی گذشته (۱۴۰۲-۱۴۰۱) میزان ۳۶ هزار و ۶۴۷ تن بذر گندم، ۵۴۰ تن بذر کلزا و ۳۲۴ تن بذر جو در استان توزیع شده است.
سید احمدی به برنامه تولید بذر استان در سال زراعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: ۵۹ هزار تن بذر توسط شرکت‌های تولیدکننده در سال زراعی پیش رو در حال تولید است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و صفی آباد علاوه بر تامین هسته بذری مورد نیاز استان، نیاز استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۸۷۹ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان زیر کشت گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، کلزا آبی و دیم، چغندرقند، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، شبدر، باقلا، عدس و نخود دیم و سایر سبزی و صیفی رفته است.

سیداحمدی در خصوص عملکرد محصولات پاییزه استان توضیح داد: باتوجه به اینکه اقدامات انجام شده از جمله توزیع بذر گواهی شده و تهیه کودهای پایه کشت به موقع، انتظار برداشت محصولات پاییزه مناسبی وجود دارد ولی بارندگی‌ها تاکنون بسیار کمتر از حد انتظار بوده و این مساله میزان برداشت را به ویژه برای محصولات دیم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا استان خوزستان با دارا بودن یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح است؛ از این میزان اراضی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار استان اراضی آبی و حدود ۳۰۰ هزار هکتار نیز در دسته اراضی دیم قرار دارند.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این نظر در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha