۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85310187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: کودکان اتیسم نیازمند مرکز تخصصی هستند

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: راه اندازی مرکز تخصصی کودکان اتیسم و توان‌خواه در استان ضروری است و اقدامات لازم برای ایجاد این مرکز باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات خانواده‌های دارای فرزندان مبتلا به اُتیسم اظهار کرد: در راستای ایجاد مرکز تخصصی کودکان توان‌خواه می‌توان از ظرفیت نهادهایی همچون بهزیستی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی در کنار سمن‌های فعال در این حوزه به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه خروجی این جلسات باید رفع دغدغه‌ خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به این بیماری باشد یادآور شد: لازم است تا برای نگرانی و دغدغه‌های این خانواده‌ها نسبت به آینده کودکان خود چاره‌ای جدی اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با قدردانی از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای کاهش آلام خانواده‌های دارای فرزندان اتیسم خاطرنشان کرد: مباحث تخصصی در جلسات جداگانه‌ای باید با استفاده از نظر کارشناسان و با حضور خانواده این کودکان بررسی شود.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه خواسته‌ خانواده‌های دارای معلول باید مدنظر مسوولان قرار گیرد افزود: خانواده‌های دارای کودک توان‌خواه با سختی‌های فراوانی روبرو هستند که زندگی آنها را مشکلاتی روبرو کرده است.

وی با قدردانی از خدمات انجام شده توسط سمن‌های فعال در این عرصه گفت: این سمن‌ها با برداشتن بار از روی زمین به طور قطع می‌توانند به عنوان یاور مسوولان زحمات آنها را کاهش دهند.

در این نشست مسوولان انجمن اُتیسم، علوم پزشکی و آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات انجام شده در این راستا ارائه کردند.

بر اساس آخرین گزارش ها در استان همدان ۲۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم شناسایی شدند که مورد حمایت قرار گرفتند.

اوتیسم: یک نوع اختلال عصبی و تکاملی است که بر نحوه تعامل فرد با دیگران، برقراری ارتباط، یادگیری و رفتار او تأثیر می‌گذارد؛ اگرچه اوتیسم در هر سنی قابل تشخیص است، اما به عنوان یک “اختلال تکاملی” توصیف می‌شود، زیرا علائم به طور معمول در ۲ سال اول زندگی ظاهر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha