آمریکا شریک تل‌آویو در کشتار ساکنان غزه است/جانبداری دادستان دادگاه بین‌المللی از اسراییل

غزه - ایرنا- نائب رئیس مرکز مستقل حقوق بشر در غزه، آمریکا را شریک رژیم صهیونیستی در کشتار ساکنان این منطقه دانست.

«جمیل سرحان» نائب رئیس مرکز مستقل حقوق بشر در غزه روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آمریکا شریک اسرائیل در کشتار ساکنان غزه است، از جهانیان درخواست داریم که در راستای توقف کشتار جمعی علیه ساکنان این منطقه گام بردارند.

سرحان از جامعه جهانی خواست که اقدامات جدی برای توقف کشتار جمعی علیه ملت فلسطین طبق ماده دوم از کنوانسیون منع کشتار جمعی به عمل آورد.

این ماده همه اقدامات که شامل کشتار جمعی می‌شود، اعم از قتل و آسیب جسمی و روحی خطرناک علیه ساکنان و شرایط معیشتی که تهدیدکننده همه است را تشریح کرده است. این اقدامات اشغالگران در غزه، طبق کنوانسیون یادشده در زمره اقدامات کشتار جمعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروهای اشغالگر این اقدامات را مرتکب می شوند، ادامه داد: طبق این کنوانسیون، جامعه جهانی باید به اسرائیل برای توقف این اقدامات فشار وارد کند و در کنار فلسطینی ها قرار بگیرد.

سرحان تاکید کرد: نیروهای اشغالگر همچنان حمایت آمریکا را دارند و در واقع این کشور شریک اقدامات آنهاست.

نائب رئیس مرکز مستقل حقوق بشر در غزه با اشاره به جانبداری «کریم اسد احمد خان» دادستان دادگاه بین المللی کیفری از رژیم صهیونیستی و مخالفت فعالان حقوق بشری فلسطینی با او در جریان دیدارش به رام الله، گفت که وی همسویی و در اتخاذ تصمیمات حقوقی در قبال سه پرونده مربوط به آرمان فلسطین تعلل می کند. در پیش روی او سه پرونده شهرک سازی، تجاوز سال ۲۰۱۴ و پرونده اسیران قرار دارد، اما او همچنان از زمان تصدی این سمت در سال ۲۰۲۱ کاری انجام نداده است.

وی ادامه داد: ما بیانیه‌های زیادی منتشر کردیم و بی طرفی او را زیر سئوال بردیم ، اما رخداد کنونی نمایانگر بی اعتباری او است. او به گذرگاه رفح آمد و متاسفانه به خواسته ها و شروط اشغالگران تن داد و به غزه وارد نشد. او در رام الله است و ما به عنوان حقوقدان، وی را تحریم کردیم ، زیرا در کنار قربانیان فلسطینی قرار نگرفته است.

سرحان تاکید کرد: تحریم دادستان کل به مثابه تحریم دادگاه بین المللی کیفری است و حقوقدانان فلسطینی به ارائه گزارش‌ها و تلاش برای توقف این اقدامات نقض کننده رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد. ما در قبال این اقدامات دست بسته نخواهیم ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha