ظرفیت یک میلیارد دلاری بازار اسباب‌بازی در ایران

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: بازار اسباب‌بازی در ایران از ظرفیت یک میلیارد دلاری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه) در بازدید از نخستین رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران در سخنانی افزود: برای رشد در این صنعت ظرفیت بالایی از طریق شرکت های خلاق و دانش بنیان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اسباب بازی از حوزه های خلاق است، اظهار داشت: گردش مالی جهانی بازار اسباب بازی ١٠٠ میلیارد دلار است که سهم این گردش مالی در ایران ٣٠٠ میلیون دلار است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تصریح کرد: سهم تولید داخل اسباب بازی یک سوم یعنی معادل ١٠٠ میلیون دلار است در حالی که ما ظرفیت ۱۰۰ برابر در خلق فرصت داریم.

ظرفیت یک میلیارد دلاری بازار اسباب‌بازی در ایران

وی با تاکید بر اینکه صنعت اسباب بازی نیاز به فرهنگ و هنر دارد، گفت: این امر منجر به آفرینش خلاقیت ها می شود. ارتباط برقرار کردن بین صاحبان صنایع با شرکت های خلاق و فناوری یکی از مهم ترین مسایل در این صنعت است که منجر به توسعه اقتصاد صنعت اسباب بازی شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق را مورد توجه قرار داده ایم، یادآور شد: ما معتقدیم شرکت های دانش بنیان توسعه دهنده فناوری و نوآوری و ترکیب خلاقانه هستند، همچنین شرکت های داریم که از نوآوری استفاده می کنند که اولین رکن شرکت های خلاق و دانش بنیان استفاده از فناوری ها در کنار خلاقیت پررنگ است.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: انیمیشن یک خلاقیت است چراکه از فناوری های رسمی در کنار خلاقیت استفاده می شود، در ایران به اندازه خوبی شرکت های دانش بنیان توسعه پیدا کرده اند، ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به اشتغال آفرینی در حوزه دانش بنیان ها تاکید دارند.

به گزارش ایرنا، با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی در جهت برطرف کردن نیازهای فناورانه و نوآورانه صنعت اسباب‌بازی از طریق هم‌رسانی زیست‌بوم صنایع خلاق و دانش‌بنیان با حوزه صنعتی این عرصه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

محورهای اصلی رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب‌بازی، مرتبط با فناوری‌های فرهنگی و نرم و صنایع خلاق در این رویداد شامل سخت‌افزار، الکترونیک، لیزر و فوتونیک، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، بازاریابی و فروش نوآورانه و فناورانه محصولات است.

هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد ارتباط بین زیست بوم دانش‌بنیان و خلاق و تولید کنندگان صنعت اسباب بازی با دو رویکرد بازار سازی برای شرکتهای دانش بنیان و طراحی و تولید اسباب بازی های با کیفیت با استفاده از مواد و تجهیزات ایرانی است.

مخاطبان این رویداد، فعالان حوزه سخت افزار برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‌ای، بازاریابی و فروش نوآورانه و فناورانه محصولات هستند.

در این رویداد، ۲۴ نیاز فناورانه، ۷۳ شرکت‌ دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه رفع نیازهای فناورانه صنعت اسباب‌بازی، ۹۳ تولیدکننده و فعال صنعت اسباب‌بازی دارای نیاز فناورانه شناسایی شده است. همچنین قرار است در این رویداد از پنج کلان پروژه پیشران توسعه صنعت اسباب‌بازی کشور با محوریت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و همکاری وزرات صنعت، معدن و تجارت رونمایی شود.

در ادامه این مراسم برنامه راهبردی صنعت اسباب بازی و سرگرمی ایران» رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha