شیراز میزبان هشتمین کنکره بین‌المللی شعر ایثار

شیراز – ایرنا – هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در شیراز رونمایی شد و شاعران ایرانی و خارجی می‌توانند تا ۱۵ دی ماه سروده‌های خود را به دبیرخانه این رویداد ادبی بفرستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیراز پیشتر نیز در سال ۱۴۰۰ میزبان ششمین دوره کنگره بین‌المللی شعر ایثار بوده و امسال برای دومین بار میزبانی از این رویداد را به عهده دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: این دوره از کنگره شعر ایثار در پنج قالب کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف، شعر کودک و نوجوان و منظومه (شعر بلند در همه قالب‌ها) و سه بخش اصلی، بین‌الملل و ویژه برگزار می‌شود.

سردار ابراهیم بیانی توضیح داد: در بخش اصلی شاعران سراسر کشوربا همه زبان‌ها و گویش‌ها، در بخش بین‌الملل شاعران دیگر کشورها و در بخش ویژه شاعران خانواده شهدا و ایثارگر میتوانند سروده‌های خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی عنوان کرد: هشتمین دوره از کنگره بین‌المللی شعر ایثار در ۹ موضوع شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان، زیست شهیدانه و ایثار اجتماعی، شهدای غزه و جبهه مقاومت، شهدای امنیت، جهاد علمی و جهاد تبیین، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، شهدای غریب، اسارت و غواص، فرهنگ شهادت و ایثار و رسالت امروز و افق ینده، مادران، همسران و همسران شهدا و جانبازان و شهدا، جانبازان و ایثارگران فارس و شهدای شاهچراغ برگزار می‌شود.

بیانی با بیان اینکه شاعران در هر بخش می‌توانند پنج سروده خود را برای رقابت در این رویداد ارسال کنند و به برگزیدگان جوایز نقدی کنگره و لوح و گواهی اعطا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس یادآور شد: ارسال آثار از طریق سایت نوید شاهد، پست الکترونیکی issar.festival@gmail.com و شماره ۰۹۱۷۴۰۴۰۵۷۹ در پیام رسان‌های ایتا و بله امکان‌پذیر است.

بیانی گفت: آثار برگزیده و شایسته تقدیر هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در مجموعه منتخب این رویداد ادبی منتشر می‌شود.

شیراز میزبان هشتمین کنکره بین‌المللی شعر ایثار

یک بیت شعر توان انتقال مفاهیم ساعت‌ها سخنرانی را دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اظهار کرد: هرچه فرهنگ شهید و شهادت در کشوری بیشتر جا بیفتد و تفکر بسیجی حاکم شود چشم طمع بیگانگان از آن دور و تهدید دشمنان کم اثر می‌شود.

وی افزود: ایستادگی چندین ساله مردم یمن، سوریهو لبنان نیز ناشی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آنها است.

بیانی ادامه داد: بطور حتم کنگره شعر ایثار نیز در جهت ترویج این فرهنگ نقشآفرینی می‌کند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر انتقال مفاهیم به مردم با زبان هنر، گفت: هنر در زبان‌های گوناگون نمودار شده و گاه کارکرد یک بیت شعر بیش از ساعت‌ها سخنرانی است.

اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار ۲۹ و ۳۰ بهمن‌ماه در شیراز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha