۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85310312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین دادگاه علنی برخط در لرستان برگزار شد

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85310312
اولین دادگاه علنی برخط در لرستان برگزار شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر روابط عمومی دادگستری لرستان گفت: اولین دادگاه علنی برخط ( آنلاین) در استان با موضوع "مطالبه وجه" پس از فراهم شدن بسترهای الکترونیک و جلب رضایت اصحاب دعوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی سبزواری روز یکشنبه اظهار کرد: این دادگاه در شعبه نهم دادگاه عمومی حقوقی دادگستری شهرستان خرم آباد برگزار شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های مهم این دادگاه‌ها انتقال تجربیات و آموزش دانش حقوقی به وکلا و حقوقدانان جوان در راستای افزایش زمینه تعامل بیشتر جامعه دانشگاهی و حقوقی کشور با دستگاه قضایی است.

وی افزود: توسعه دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرایی کردن قانون اساسی، سند تحول قضایی و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در ترویج و گسترش دانش حقوقی است که در برخی از دادگستری‌های کشور هم‌اکنون در حال اجرا می باشد.

حجت الاسلام سبزواری عنوان کرد: دادگستری لرستان نیز به منظور افزایش آگاهی عمومی، ترویج فرهنگ حقوقی و بهره‌گیری بیشتر کارشناسان حقوق از برگزاری دادگاه‌ها، اقدام به برگزاری دادگاه علنی برخط برای دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا نمود که با استقبال گسترده این افراد همراه شد.

وی بیان کرد: برگزاری دادگاه علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیندهای رسیدگی قضایی باعث می‌شود افراد علاقه‌مند و مرتبط، با صرف وقت و هزینه بسیار کمتر، ضمن آشنایی با نحوه مدافعات و تصمیم‌گیری‌ها، از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی اطلاعات مفیدی کسب کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۸۵ درصد دادرسی‌های زندانیان استان به صورت الکترونیکی انجام و در این راستا ۱۷ کابین دادرسی الکترونیک در سطح زندان های استان تشکیل شد.

به گفته رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه سال گذشته زیرساخت‌های مناسبی برای دادرسی الکترونیک در قوه قضائیه راه‌اندازی شد و به واسطه آن اکنون اشخاص بسیاری از پرونده‌ها به صورت الکترونیک در دادگاه‌ها شرکت می‌کنند.

این موضوع باعث شده است در بسیاری از استان‌های کشور این ایده شکل گیرد تا مردم بتوانند همانطور که در گذشته در دادگاه‌ها به عنوان ناظر حضور فیزیکی داشتند، این بار به صورت مجازی در دادگاه‌ها شرکت کنند که این موضوع اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha