تکمیل تصفیه‌خانه محمودآباد پارس‌آباد نیازمند۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از پیشرفت ۴۰ درصدی تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد پارس آباد خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تکمیل آن نیازمند تامین ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا نعمت سلطانی روز یکشنبه در بازدید از عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب دهستان محمود آباد پارس آباد مغان اظهار کرد: این پروژه با جمعیت تحت پوشش بیش از سه هزار نفر و با دورنمای قابل بهره برداری تا سال ۱۴۲۵ در حال اجراست و فرایند کار تصفیه خانه به روش لجن فعال خواهد بود.

وی اعتبار مورد نیاز این طرح را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و خط انتقال تصفیه خانه یکهزار و ۲۰۰ متر، طول شبکه انتقال ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر و ظرفیت تصفیه خانه ۳۶۰ متر مکعب در شبانه روز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در خصوص بازچرخانی آب در استان گفت: با توجه به محدودیت شدید منابع آب، بازچرخانی آب و عرضه آن به بخش‌های مختلف در دستور کار است و در حال حاضر پساب تصفیه‌خانه به بخش صنعت عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به پنج میلیون متر مکعب پساب برای استفاده در بخش صنعت به فروش رسانده‌ایم.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha