یکشنبه‌های تولید آذربایجان‌غربی به ایستگاه ۹۶ رسید/ اجرایی‌شدن ۷۵ درصد مصوبات

ارومیه- ایرنا- یکشنبه‌های حمایت از تولید در آذربایجان غربی که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در این استان راه اندازی شده، به ایستگاه نود و ششم رسید که در این هفته ها، صدها واحد مورد بازدید و عارضه یابی قرار گرفته و ۷۵ درصد مصوبات جلساتی که در این طرح به صورت سرپایی برگزار شده، نیز به ثمر نشسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکشنبه شد و قرار است نود و ششمین یکشنبه‌های حمایت از تولید در آذربایجان غربی برگزار شود؛ از ساعت هشت صبح در انتظار آغاز این بازدید هستیم تا شاهد بازدید هفتگی استاندار آذربایجان‌غربی از کارخانه‌ها و تولیدی‌های صنعتی باشیم.

هیات همراه استاندار و تیم اقتصادی محمدصادق معتمدیان به همراه معاون اقتصادی استاندار و مدیران حوزه‌های صنعتی و اقتصادی البته با همراهی مدیران بانکی آماده عزیمت به بازدید از کارخانه‌هایی می‌شوند که منتظر بازدید هستند تا شاید از این طریق فرجی برای مشکلاتشان حاصل شود.

ظاهرا هر ۲ واحد تولیدی در یک مسیر هستند و باید به سمت شهرک‌های صنعتی فاز ۲ حرکت کنیم؛ استاندار آذربایجان‌غربی با تیم کارشناسی همراه خود وارد واحدی شد که هم آزمایشگاه تخصصی دارد و هم خط تولید متفاوت از دیگر کارخانه‌ها؛ چرا که لوازم آرایشی و مواد شیمیایی شست و شو از تولیدهای این کارخانه است.

«کاظم مرتاض» از سهامداران این شرکت با عنوان آنیل طب آذران است که در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر با ۳۹ نفر بیش از چهار هزار تن تولیدی انواع مواد شوینده و ضد عفونی کننده دارد.

وی افزود: انواع شامپو، محصولات و فرآورده‌های آرایشی پوست، انواع خوشبو کننده، انواع مایع شست و شو و شیشه پاک کن، مایع لباس‌شویی و دستشویی، مایع گاز پاک کن و لکه بر، انواع محلول‌های لاک پاک کن، انواع لوسین فر کننده و صاف کننده مو، کرم نرم کننده مو و مایع جرم‌گیر از جمله تولیدات این واحد تولیدی است.

مرتاض با بیان این بیش از ۱۸۲ میلیارد ریال سرمایه ثابت این واحد است، اضافه کرد: علاوه بر این سرمایه بسیاری در حال گردش است و برای ایجاد فاز توسعه به زمین و سرمایه در گردش نیازمند هستیم.

یکشنبه‌های تولید آذربایجان‌غربی در ایستگاه ۹۶/ اجرایی شدن ۷۵ درصد مصوبات
استاندار آذربایجان غربی هم پس از بازدید کامل از نحوه تولید و بسته بندی‌های اقلام تولیدی این کارخانه و با بازدید از انبار و موجودی‌های این کارخانه به پای سخن مدیر و سهام‌داران این واحد تولیدی ایستاد و در محوطه این کارخانه ایستاده جلسه خود را برگزار کرد.

با مشایعت مدیران این واحد تولیدی، مسوولان اقتصادی استان به تمامی سوله‌های این واحد تولیدی رفتند و در جریان ظرفیت‌های این تولیدی قرار گرفتند.

یکشنبه‌های تولید آذربایجان‌غربی در ایستگاه ۹۶/ اجرایی شدن ۷۵ درصد مصوبات

مختارزاده مدیر این واحد تولیدی در این جلسه به استاندار آذربایجان غربی گفت: این کارخانه با مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع زمین دارای یک هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا آماده فاز توسعه این تولیدی است؛ بنابراین در صورت حمایت دولت سیزدهم از این کارخانه ما به زودی شاهد تولید گسترده‌ای از این کارخانه تولید کننده مواد شوینده و شیمیایی خواهیم بود.

وی از استاندار آذربایجان‌غربی خواست تا برای تامین مواد اولیه که موانع و محدودیت‌هایی دارد، همراهی با این واحد تولیدی در زمینه تسهیلات داشته باشد تا زمینه تداوم اشتغال روزافزون این بخش فراهم شود.

استاندار و مسوولان اقتصادی آذربایجان غربی در این بازدید پی در پی سوالاتی از جمله وضعیت انشعابات و همچنین میزان تولید و بخش مالیات را می‌پرسیدند تا با توان بیشتری بتواند از این واحد تولیدی حمایت کنند؛ معتمدیان در پایان این بازدید دستورات حمایتی برای این واحد تولیدی از طریق تیم اقتصادی خود صادر کرد.

۲۰۰ هزار متر مربع تولید درب چوبی در صرفا در یک واحد ارومیه‌ای

استاندار آذربایجان غربی پس از این نظارت و بازدید خود از واحد تولیدی، سراغ دومین واحد تولیدی رفت که در فاز توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ قرار داشت؛ انوع چوب ام دی اف و انواع درب‌های ضد سرقت چوبی از تولیدی‌های این کارخانه تولیدی است.پ

معتمدیان به همراه تیم کارشناسی خود وارد این واحد تولیدی شد تا از نزدیک شاهد تولیدات انواع درب چوبی در این کارخانه باشد.

یکشنبه‌های تولید آذربایجان‌غربی در ایستگاه ۹۶/ اجرایی شدن ۷۵ درصد مصوبات
حصاری که از مدیران این واحد تولیدی است، در خصوص فعالیت این بنگاه اقتصادی به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰ هزار متر مربع ام دی اف در این واحد تولیدی در خط تولید سالانه است و همچنین ۲۰۰ هزار متر مربع درب چوبی با روکش پی وی سی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینی با مساحت ۲ هزار متر مربع قرار دارد، افزود: ۵۳۰ متر مربع زیربنای این کارخانه است که ۱۵ نفر نیز در این مجموعه مشغول به کار هستند.

مدیر این واحد تولیدی از استاندار آذربایجان‌غربی خواست تا در خصوص زمین کمک حال این واحد تولیدی باشد و از وی در خصوص سرمایه ثابت نیز خواستار توجه ویژه‌ای شد.

معتمدیان نیز پس از این بازدید دستورات ویژه‌ای در خصوص همیاری دولت با این واحد تولیدی صادر کرد تا ضمن پیگیری موضوع زمین، بانک‌ها نیز توجه بیش از پیش به ارایه تسهیلات سرمایه ثابت و تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحد تولیدی فعال کنند.

۷۵ درصد مصوبات یکشنبه‌های حمایت از تولید اجرایی شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایحان‌غربی در این بازدید به ایرنا گفت: تاکنون ۴۸۸ مصوبه و در حدود ۷۵ درصد از مصوبات رفع موانع بخش صنعت استان در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید اجرایی شده که بسیار حائز اهمیت است.

جواد کرمی افزود: بسیاری از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی طی مصوبات اجرایی رفع شده یا درحال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۶ یکشنبه حمایت از تولید برگزار شده است، اضافه کرد: پس از تفکیک مصوبات عمومی از اختصاصی، ۴۸۸ مصوبه در خصوص رفع موانع این واحدها ثبت شده که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

یکشنبه‌های تولید آذربایجان‌غربی در ایستگاه ۹۶/ اجرایی شدن ۷۵ درصد مصوبات

کرمی با اشاره به جزییات مصوبات گفت: بیش از ۱۵۰ مصوبه از تمامی مصوبات مربوط به حوزه بانکی است که عملیاتی شدن آن نیز حائز شرایط خاص است که حدود ۷۰ درصد آن نیز اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

استاندار آذربایجان غربی در این بازدید هم از کارشناسان همراه خواست موانع این تولیدی‌ها به روی میز او بیاید تا در ‌این خصوص ضمن رفع موانع، مصوبات حمایتی از تولیدی‌ها داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha