پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در لرستان محدودیت ندارد

خرم آباد – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات نوسازی واحدهای واقع در بافت های فرسوده پرداخت می شود که برای پرونده های سال جاری محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، بهزاد شاکرمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بافت های فرسوده شهر خرم آباد افزود: راه و شهرسازی در راستای اجرای نهضت ملی مسکن موظف به بازسازی و بهسازی ۲ هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده در لرستان است که باید در این راستا ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد طی چهار سال ساماندهی شود.

وی با اشاره به تخصیص سه مشوق در این خصوص گفت: در حوزه شهرسازی و شهرداری خدماتی مثل تخفیف هزینه های صدور پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی، مشوق هایی برای متقاضیان در نظر گرفته شده و افزایش تراکم ازیک و ۲ طبقه بسته به نوع بافت و کوچه لحاظ می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: در خصوص بسته های مالی نیز تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت می شود که یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال آن هیچگونه سود بانکی ندارد و مابقی نیز در قالب وام نهضت ملی مسکن پرداخت می شود که در حال حاضر محدودیتی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

شاکرمی تصریح کرد: این مشوق ها از جمله پرداخت تسهیلات بدون سود، برای امسال است و برنامه سال آینده هنوز مشخص نشده است بنابراین انتظار می رود مردم برای استفاده از این فرصت اقدام کنند.

وی همچنین گفت: شهرداران استان نیز می توانند مشوق و بسته های تشویقی خاص هر شهر را پیشنهاد دهند تا پس از طرح و تصویب درکمیسیون ماده ۵ و ستاد بازآفرینی شهری، اعمال شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد: همچنین از شهرداران تقاضا می شود پروانه های صادره در بافت فرسوده را در سامانه شرکت بازآفرینی ایران بارگذاری کنند چراکه این عملکرد توسط وزارت کشوربررسی و در ارزیابی شهرداران اعمال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha