۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان پرداخت شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته در استان پرداخت شد و سهم شناور استان هایی هم که نتوانستند این اعتبار را جذب کنند در لرستان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر صفری راد روز یکشنبه در مراسم تجلیل از مدرسان و دانشجویان شایسته تقدیر دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد: لرستان در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ جزو استان های پیشرو بوده و امسال هم اعتبار خوبی در این حوزه برای استان در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از این تسهیلات دانشجویان فارغ التحصیل بسیاری را روانه بازار کار نماییم.

وی با بیان اینکه مرکز جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از دانشگاه های اثرگذار کشور شناخته می شود اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت سیزدهم در لرستان جذب نیروهای کارآمد و تامین آن از طریق پذیرش دانشجو متناسب با ظرفیت های اقتصادی استان است که لازمه آن فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز می باشد.

صفری راد افزود: استانداری لرستان به منظور تامین اراضی ویژه با ساختار مناسب جهت ایجاد کارگاه های تولیدی برای دانش آموختگان دانشگاهی، آمادگی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ را دارد.

۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان پرداخت شد

وی ادامه داد: این موضوعات در کارگروه توسعه اشتغال استان مطرح شده و ضمن دعوت سرپرست دانشگاه علمی کاربردی برای عضویت در این کارگروه، قول مساعد جهت هرگونه همکاری در این خصوص داده می شود.

برنامه ریزی جهت برگزاری ۱۰ رویداد استارتاپی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان نیز در این آیین اظهار کرد: از نسل چهارم دانشگاه ها به نسل "پاسخگو به جامعه" تعبیر می شود که نشان می دهد این قشر علاوه بر رسالت علمی خود مسوولیت خطیری در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هم دارد و دانشگاه علمی کاربردی نیز از نوع نسل چهارم است.

محمدرضا جعفری با اشاره به برنامه ریزی جهت برگزاری ۱۰ رویداد استارتاپی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: تاکنون پنج رویداد استارتاپی برگزار شده است و خروجی رویدادها، در مراکز نوآوری دانشگاه جهت تجاری سازی و تولید انبوه نگهداری خواهد شد.

وی با اشاره به وجود چهار مرکز نوآوری در این دانشگاه افزود: واحدهای زیادی از استان در این مراکز نوآوری مستقر شده اند و برنامه ریزی جهت توجه به تجاری سازی ایده های منجر به تولید محصول صورت گرفته است.

۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان پرداخت شد

چهار ایده در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان منجر به تولید محصول شد

جعفری تصریح کرد: در این راستا تاکنون چهار ایده در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان منجر به تولید محصول شده است و یک رویداد تجاری سازی نیز در حوزه پوشاک طی ماه های آتی در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین خانه خلاق فرهنگ و هنر لرستان به زودی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی افتتاح خواهد شد عنوان کرد: همچنین امسال به ۶ مرکز علمی کاربردی استان مجوز ایجاد واحدهای کاریابی تخصصی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شد است و تاکنون نیز تعدادی از افراد نیز از طریق همین واحدهای کاریابی جذب بازار کار شده اند.

جعفری افزود: با توجه به ماموریت این دانشگاه انتظار می رود مسوولان اقتصادی استان همکاری کنند و تسهیلات خواشتغالی را به دانشجویانی که طرح و برنامه کسب و کار دارند ارائه دهند.

وی همچنین تصریح کرد: در این دانشگاه آموزش های کوتاه مدت مهارتی تخصصی در قالب های تک پودمان و تک درس ارائه می شود و وقتی افراد شرکت کننده در این کلاس های آموزشی به درگاه ملی مجوزها مراجعه می کنند جایگاهی برای دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی تعریف نشده است بنابراین انتظار می رود به این مشکل رسیدگی و در درگاه ملی مجوزها اعتباری برای دانشگاه علمی کاربردی نیز لحاظ شود.

در این مراسم از ۵۲ مدرس و دانشجو و ۱۴ مرکز آموزش علمی کاربردی لرستان تقدیر شد.

در حال حاضر تعداد دانشجویان علمی کاربردی لرستان از هفت هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته به هشت هزار و ۲۰۰ نفر در سال تحصیلی جدید رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha