مراکز "نفس" از ۴۱ سقط جنین در لرستان جلوگیری کردند

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بنابر اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه، ۴۷ نفر طی سال جاری به مراکز نفس در استان مراجعه کرده‌اند که ۴۱ نفر آنها از سقط جنین منصرف شده است.

به گزارش ایرنا دکتر بهرام دلفان روز یکشنبه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت بیان کرد: تبیین اهمیت جوانی جمعیت، تاثیرات سقط جنین بر این امر و ارائه آموزش مباحث مرتبط به پزشکان و متخصصان زنان باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی اظهار داشت: لازم است در راستای پیشگیری از سقط جنین، گشت‌های مشترک با هدف جمع‌آوری داروهای سقط و برخورد با فروشندگان آن‌ها در دستور کار قرار گیرد همچنین از بهورزان و مراقبین سلامت موفق در زمینه فرزندآوری تقدیر خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز افزود: در راستای ارائه خدمات به مراجعین مراکز "نفس" برای انجام آزمایشات بارداری در تمام شهرستان‌های استان، یک آزمایشگاه در نظر گرفته شده است و خدمات لازم را ارائه می دهد.

دکتر مریم کوشکی با اشاره به مراجعه ۴۷ نفر به مراکز نفس در لرستان و انصراف ۴۱ نفر آنان از تصمیم سقط جنین عنوان کرد: یکی از مواردی که می تواند در کاهش آمار سقط جنین موثر باشد، جمع‌آوری داروهای غیرمجاز سقط و برخورد با فروشندگان آنها است.

مراکز "نفس" از ۴۱ سقط جنین در لرستان جلوگیری کردند

وی با تاکید بر لزوم کاهش سقط جنین گفت: طبق اعلام سازمان غذا و دارو این گونه داروها به صورت قاچاق وارد می شود و به دلیل سود بالایی که برای فروشندگان دار د سبب روی آوردن افراد به فروش اینگونه داروها شده است.

وی از ادغام طب ایرانی و نظام بهداشت خبر داد و افزود: مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بنا شده است که طب ایرانی با مجموعه آموزش های مدون در نظام بهداشت ادغام شود که در این راستا از ابتدای سال آینده مسئله طب ایرانی به پرونده الکترونیک افراد افزوده شده و ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶ سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در زمینه پیشگیری از ناباروری، کلاس‌های آموزشی طب سنتی برای کارکنان تامین اجتماعی، انتقال خون و نیروهای مسلح ۶ شهرستان استان برگزار شده است و در ۶ ماه دوم سال نیز برای کارخانجات برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha