۵۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به معتادان بهبودیافته خراسان‌شمالی ارایه شد

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: ۵۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در سالجاری با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای به معتادان بهبودیافته استان ارایه شد.

ابوالحسن نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این آموزش های مهارتی در رشته های برق ساختمان، مکانیک خودرو، قالی بافی و جوشکاری با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای خراسان شمالی ارایه شده است.

وی افزود: این آموزش ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و جلوگیری از گرایش دوباره به اعتیاد بهبودیافتگان ارایه می شود.

نجفی با بیان اینکه نداشتن شغل از مهمترین مشکلات بهبود یافتگان از اعتیاد است، گفت: اگر بتوان برای معتادان رها یافته از اعتیاد با توجه به توانمندی آنها شغل ایجاد کرد نه تنها از بازگشت آنها به سوی اعتیاد پیشگیری می‌شود بلکه زمینه بازگشت آنها به کانون گرم خانواده و جامعه نیز فراهم می شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی یادآور شد: جدای از ارایه آموزش های مهارتی به معتادان بهبودیافته امسال حدود سه هزار کارگر واحدهای تولیدی و صنعتی استان در کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

وی تصریح کرد: این کارگاه های آموزشی با موضوع پیشگیری از خشونت، آسیب های مصرف الکل و مواد مخدر، سلامت روان، سبک زندگی سالم، مراقبت‌های اجتماعی و مهارت های زندگی برگزار شده است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha