۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85310637
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استقبال از غرفه ایران در جشنواره بین‌المللی نیروهای مسلح در پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- جشنواره بین‌المللی فرهنگ، غذا و صنایع دستی به همت دانشگاه دفاع ملی ارتش پاکستان با همکاری وابستگان نظامی کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، جشنواره بین المللی فرهنگی و صنایع دستی کشورهای جهان با مشارکت وابستگان و دانشجویان نظامی از ‌کشورهای مختلف از جمله دفتر وابستگی نظامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران و دانشجوی نظامی ایران در دانشگاه مذکور برگزار شد. 

در جشنواره امسال، ۲۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، استرالیا، اندونزی، مصر، اردن، بنگلادش، آمریکا و انگلستان حضور داشتند.

این نمایشگاه با حضور ژنرال آصف غفور رئیس دانشگاه دفاع ملی پاکستان افتتاح شد و وی پس از بازدید از غرفه ایران و جذابیت‌های هنری و فرهنگی ایرانی، از تلاش های سفارت ایران در پاکستان برای راه اندازی غرفه فرهنگی ایرانی تقدیر کرد.

در این نمایشگاه که با مشارکت سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام آباد راه اندازی شد، انواع غذاهای معروف و خوراکی های ایرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه عرضه شد.

در این جشنواره همچنین برخی از صنایع دستی ایران نظیر «حصیربافی، فرش ایرانی، ترمه بافی و میناکاری» نمایش داده شد و بازدیدکنندگان نیز با جاذبه های گردشگری و تاریخی کشورمان آشنا شدند.

رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران و سرهنگ مصطفی قنبرپور وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز با حضور در نمایشگاه فرهنگی و صنایع دستی، از غرفه ایران بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha